Driven säkerhetsadministratör sökes till Asteri Facility Solutio

Asteri Facility Solutions AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Asteri Facility Solutions AB i Solna, Enköping, Eskilstuna, Västerås, Nyköping eller i hela Sverige

Om Asteri Facility Solutions AB
Asteri Facility Solutions AB (fd Allianceplus AB) är en av de ledande serviceleverantörerna av Facitility Management-lösningar i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Vi har nyligen blivit uppköpta av tyska börsnoterade Mutares . Det är en spännande resa som bolaget ska påbörja och målsättningen är att utveckla företaget framåt till sin fulla potential.
Asteri Facility Solutions AB:s kunder inkluderar några av de största företagen i Norden samt medelstora privata företag, hotellkedjor, butiker och myndigheter inom den offentliga sektorn.
Asteri Facility Solutions AB befinner sig på en tillväxtresa och söker en säkerhetsadministratör som vill vara med och utveckla företaget mot deras högt uppsatta tillväxtmål!

Din roll som Säkerhetsadministratör
Som Säkerhetsadministratör ute hos en av våra stora kunder har du ett omväxlande och spännande arbete. Du kommer att ha ett nära samarbete med kundens alla underleverantörer avseende passer-och inbrottslarm, SBA utbildningar och bevakning.
Du kommer vara placerad i kundens lokaler i centrala Stockholm. I tjänsten ingår resor inom Sverige, antal resdagar per månad uppgår till ca 1 st.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Tillsyn inbrotts- och brandlarm
• Inventera och dokumentera befintlig utrustning med avseende på t ex antal, typ, prestanda, ålder och placering
• Ombesörja att säkerhet och brand följer kundens krav och standard i samband med inhyrning och utflyttning av lokaler och vid kontorsflyttar, ökning/minskning ombesörjs att ändring av t.ex passage-och inbrottslarm säkerställs.
• Hantering av behörighetsuppgifter för CCTV, passerkort samt kontroll av inpassager etc.
• Säkerställa att gemensamma rutiner och policys efterföljs avseende passerkortshantering i hela SE.
• Tillse att myndighetskrav uppfylls
• Ombesörja tillsyn, skötsel, felavhjälpande underhåll och service på utrustningen (CCTV, Passerkortsläsare, Inbrottslarm)
• Kontakt med larmoperatör och samordning av tillträde till lokaler, nycklar, larmkoder och behörighetsdokumentation.
• Utföra brandlarmsprover i samband med UE, planera och medverka vid utrymningsövningar, tillsyn av utrymningsvägar, utföra SBA
• Medverka vid årliga SBA-revisioner, utbildningssamordning för brand, HLR, kontroll av utrustning.
• Systemansvar ihop med IT-avdelningen

Publiceringsdatum
2022-02-07

Kvalifikationer
• Lösningsbenägen - ser alltid lösningar i stället för problem
• Mycket servicebenägen
• God erfarenhet av tekniskt arbete
• Hög administrativ förmåga
• Grundläggande kunskaper SBA
• God systemvana och förmåga att lära nya system
• Goda kunskaper i Officepaketet, mycket god vana i Excel krävs
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket samt grundläggande kunskaper inom engelska
• B-Körkort
• Stresstålig
• Du är resebenägen vid behov inom Sverige
För att passa för rollen är du serviceinriktad, innovativ och ordningsam. Du trivs bäst i ett högt tempo och är plikttroget fokuserad på kundens önskemål och på hur Asteri Facility Solutions AB kan bidra till ett ökat värde för kunden. Eftersom du arbetar väldigt brett, såväl operativt som strategiskt, är du prestigelös och flexibel med förmågan att prioritera. Därtill tar du ansvar för helheten, arbetar strukturerat och säkerställer alltid att verksamheten följer riktlinjerna.
Varsamhet och hög noggrannhet är ledord i tjänsten, detta då man arbetar med kundens system och dess uppsättning och innehåll. Vidare ser vi att du är en person som besitter förmågan och sätter värde på att skapa och utveckla goda relationer tillsammans med kund, leverantörer och kollegor.

Övrig information
Start: 7 mars 2022 eller enligt överenskommelse
Anställning: Tidsbegränsad anställning - Allmän visstid - till och med 31 december 2022. Möjlighet till förlängning kan bli aktuellt.
Omfattning: Heltid, 100%
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Låter rollen som Säkerhetsadministratör till Asteri Facility Solutions AB intressant?
Sista ansökningsdag är 21 februari 2022. Urval och intervjuer sker löpande varpå tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. tveka därför inte att ansöka redan idag!
Ansökan görs till Jessica Ohlsson, säkerhetsadministratör, jessica.ohlsson@allianceplus.se. Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta Laila Söderlind, kundchef, på telefonnummer: 072-225 03 70.
I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.
Bakgrundskontroll och registerkontroll kommer bli aktuellt.
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste Asteri Facility Solutions AB som arbetsgivare kunna påvisa sina medarbetares rättighet att arbeta och vistas inom EU. Vid en anställning på Asteri Facility Solutions AB måste du därför kunna bevisa din rätt att arbeta inom EU genom att uppvisa ditt medborgarskap (exempelvis pass eller nationellt ID). Är du medborgare utanför EU/EES måste du även kunna uppvisa ditt arbetstillstånd.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-21

Adress
Asteri Facility Solutions AB
Hemvärnsgatan 15
17154 Solna

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Säkerhetsadministratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Asteri Facility Solutions AB (org.nr 556479-4021)
Hemvärnsgatan 15 (visa karta)
171 54  SOLNA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: jessica.ohlsson@allianceplus.se

Arbetsplats
Huvudkontor

Kontakt
Säkerhetsadministratör
Jessica Ohlsson
jessica.ohlsson@allianceplus.se

Jobbnummer
6318916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Asteri Facility Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Asteri Facility Solutions AB: