Driven och engagerad kommunvägledare

Hedemora kommun / Marknadsföringsjobb / Hedemora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Hedemora, Säter, Avesta, Norberg, Fagersta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hedemora kommun i Hedemora, Borlänge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-02-02

Arbetsuppgifter
Gillar du att hjälpa andra? Är du flexibel nog att möta och se människor utifrån deras behov och snabbt växla fokus mellan arbetsuppgifter? Skulle din dag kännas meningsfull om du vet hur viktig du är?

Servicecenter och kommunikationsenheten vill ha en till kompis att jobba med, att dricka kaffe med och att ta service till en högre nivå tillsammans med.

Vi gillar dig som:
• vet vad god service betyder och har förmågan att lösa frågor här och nu.
• trivs i arbetssituationer med många typer av ärenden och kan hantera ett ofta högt flöde.
• kan dra slutsatser om hur en sak hänger ihop med en annan eftersom du hanterar många frågor och vill förstå helheten.
• är flexibel och förändringsbenägen. Vårt servicecenter är nytt för oss och hela organisationen. Därför utvecklas arbetsuppgifterna och arbetssätten så att vår service blir mer effektiv smidigare för verksamheterna, för dig och för dem som behöver oss.
• hanterar digitala system väl och har förmåga att vara en del av utvecklingen av dem.
• har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig enkelt, tydligt och balanserat i våra digitala kanaler där vi kommunicerar med allmänheten.

Som kommunvägledare ska du tillhandahålla service och vägledning på lika villkor, med hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens till kommunens invånare, företag och organisationer. Vi som jobbar här gör det utifrån den gemensamma värdegrunden kundfokus, respekt, ansvar och mod.

Kvalifikationer
För att arbeta som kommunvägledare hos oss behöver du ha erfarenhet av tidigare arbete i servicecenter, kontaktcenter och/eller annan kundservice i offentlig eller privat verksamhet.

• Du ska ha en eftergymnasial utbildning, alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Du ska ha god servicekänsla och vara en problemlösare.
• Du ska ha arbetat med service och medborgarkommunikation via telefon, webb och sociala medier.
• Du ska behärska engelska i tal och skrift.

Meriterande erfarenheter

• Erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem, till exempel Artvise.
• Erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling.
• Erfarenhet av arbete i Wordpress och Meta Business Suite, så som textredigering och ge svar på frågor och kommentarer.
• Ytterligare språkkunskaper välkomnas.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats.

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSF 2/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hedemora kommun (org.nr 212000-2254), http://www.hedemora.se

Kontakt
Enhetschef IT, Kommunikation och Servicecenter
Göran Hoffman
0225-34013

Jobbnummer
7406401

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hedemora kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hedemora kommun: