Driven och energisk projektledare/utbildare sökes!

Globesoft / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Globesoft i Stockholm, Nacka, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

GlobeSoft Business Systems är ett svenskt tillväxtföretag, ledande inom området rekryteringssystem på den skandinaviska marknaden. GlobeSoft har i över 10 år försett sina kunder med processer och IT-verktyg för att skapa förutsättningar för organisationen att bygga de egenskaper som krävs för att vinna kampen om nya talanger samt vidareutveckla och behålla nyckelpersoner.
GlobeSoft erbjuder webbaserade lösningar för Talent management samt medarbetar- och kundundersökningar. GlobeSoft har etablerat sig som en stark leverantör på marknaden tack vare en gedigen teknisk kompetens, lyhördhet samt entreprenörsanda. GlobeSoft levererar affärssystem till kunder som ställer höga krav på användarvänlighet, tillgänglighet och stabilitet både inom den offentliga och privata sektorn.Vi söker en ny projektledare/utbildningsanvarig
Vårt affärsområde ReachMee växer, därför behöver vi förstärka teamet med en ny projektledare som kan koordinera införandeprojekt och hålla i utbildningar. Du kommer att ansvara för:
•  införandeprojekt, från startmöte till "Go Live"
• koordinera projekt och anpassningar med Helpdesk och utvecklingsenheten
•  utbilda i vårt rekryteringsstöd ReachMee
Som projektledare ansvarar du för flera parallella projekt. Så du behöver vara van att hålla många bollar i luften. Du kommer att vara engagerad i hela processen från införsäljning till löpande kundaktiviteter. Det är alltid fråga om långsiktiga relationer med kunden.
En stor del av din roll innebär att du kommer att hålla utbildningar/workshops ute hos kund. Dina kunder kommer att finnas i hela Skandinavien så du måste vara villig att resa för att träffa dem. Kunderna kommer att vara allt från små företag/organisationer till stora koncerner och myndigheter/statliga verk. Du kommer även att utbilda medarbetare från våra partners Logica, SYSteam, Wise och Unit4 Agresso vid behov.
Om dig
Som person är du resultatinriktad med hög grad av servicekänsla, affärs- och entreprenörsanda. Du har lätt för att knyta nya kontakter och utveckla befintliga kontakter samt komma med kreativa lösningar på problem i en positiv och entusiastisk anda. Du kan uttrycka dig väl i skrift och tal på såväl svenska som engelska.
• Du måste vara social och positiv
• Du måste tycka om att planera och organisera
• Du måste vara pedagogisk och lyhörd
• Du måste kunna analysera och tänka strategiskt
• Du tänker möjligheter/lösningar, inte problem

Publiceringsdatum
2011-02-28

Erfarenheter
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning, men det är inte ett krav. Det är en fördel om du har relevant arbetslivserfarenhet men inte heller det är ett krav. Det absolut viktigaste är att du är motiverad och har de personliga egenskaper som krävs. Driven, strukturerad, positiv och utåtriktad.
Erbjudande
Vi erbjuder dig ett roligt, intressant och varierande jobb. GlobeSoft växer och den starka entreprenörsandan är väldigt stimulerande och skapar goda förutsättningar för en bra kompetensutveckling. Vi kommer att ha mycket kul tillsammans. Vi sitter i läckra lokaler intill Hammarby Sjöstad, så du kan antingen åka skidor eller jogga på lunchen beroende på säsong.
Arbetstid/varaktighet: Heltid tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse, lämna gärna löneanspråk i din ansökan!
Välkommen med din ansökan via knappen nedan.
All telefonförsäljning undanbedes på grund av hög arbetsbelastning!

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
GlobeSoft

Adress
GlobeSoft
Fannysväg 5
13154 Nacka

Jobbnummer
862115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Globesoft

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Globesoft: