Driven och analytisk logistikkoordinator till Bring Citymail

Bring Citymail / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Citymail i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.

Bring ingår i koncernen Posten Norge AS som under 2011 hade en omsättning på cirka 23 miljarder NOK och cirka 20 000 medarbetare. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".

Våra värden Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.

Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Vi når 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.

Som logistikkoordinator tillhör du avdelningen Logistik som ansvarar för flödet av post och morgontidningar från tryckerier till våra utdelningskontor samt utbärningsbolag i övriga Sverige. Logistikavdelningen har verksamhet dygnet runt i Stockholm, Malmö, Göteborg samt Örebro och består av runt 120 medarbetare. Avdelningen har ingen egen transportkapacitet utan använder sig av avtalsbundna underleverantörer. Tidsmarginalerna är ofta mycket små och det är av yttersta vikt att kvalitet, miljö och pris samspelar för att kundlöftet skall kunna garanteras.

Tillsammans med två arbetskamrater kommer du att arbeta med långsiktig planering och löpande administration av ovanstående transportflöde. Som logistikkoordinator sitter du i mitten av alla våra flöden och har ständig kontakt med både kunder och leverantörer. Du kommer ansvara för kostnadsuppföljning, upphandlingar och avtalsförhandlingar med våra underleverantörer.

Din arbetsplats kommer vara delad mellan vårt huvudkontor i Västberga och vår terminal i Norsborg. Resor i övriga Sverige kommer att förekomma i mindre omfattning.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Planera, kommunicera och genomföra förändringar i transportflöden utefter kundönskemål och förbättringsarbete
• Löpande följa upp kostnader och kvalitet mot företagets underleverantörer
• Implementera nya logistiklösningar för kostnadsminskning och i samband med nya uppdrag och flöden
• Driva egna projekt och projekt tilldelade av avdelningschef som syftar till miljö, kvalitet samt kostnadsfrämjande åtgärder
• Ansvara för att bygga nätverk samt jobba mot externa leverantörer med miljöfrämjande åtgärder samt framtagande av rapporter för miljöpåverkan vad gäller företagets inköpta godstransporter

Publiceringsdatum
2015-08-20

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i denna tjänst krävs att du är analytisk samtidigt som du är driven och kommunikativ. Du kommer från dag ett att få stort ansvar och ägarskap. Arbetet ställer krav på att du kan och klarar av att planera din egen arbetsdag för att nå de mål och uppgifter som satts upp. Det förväntas att du kan bygga nätverk både internt och externt samt kunna leda och inspirera andra medarbetare. Vi tror också att du har ett genuint intresse för kvalitet och miljö samt är resultatinriktad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser gärna att du har:

• Några års arbetslivserfarenhet inom logistik och transport inom företrädesvis inköp eller transportledning
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel
• Eftergymnasial utbildning inom logistik alternativt ekonomi
• Tidigare jobbat med liknande uppgifter med goda vitsord
• Kunskaper i ISO 9001 och 14001

Vi erbjuder:

En arbetsplats med högt i tak där prestigelöshet präglar hela organisationen. Vi erbjuder också ett fritt jobb med utmanande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att driva egna projekt, utvecklas inom logistik samt bygga nätverk. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik.

Vi är ett företag som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där vi starkt jobbar med att utvecklas både som individer och grupp.

Till följd av Bring Citymails engagemang för individen i organisationen, genom kompetenshöjande åtgärder och inspirerande anda, har vi blivit utsedda till ett av Sveriges 100 karriärföretag tre år i rad - 2013, 2014 och 2015.

Varaktighet och lön:

Tjänsten är på heltid från och med 1 oktober 2015.

Fast lön.

Så ansöker du
Ansökningar kommer att hanteras löpande men vi vill ha din ansökan senast 2015-09-03. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef för transportgruppen Michael Håkansson, tel 070-881 45 20. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-generalist Kristin Sallanto, tel 070-160 26 92.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristin Sallanto +46 70-160 26 92
Michael Håkansson +46 70-8814520

Företag
Bring Citymail

Adress
Bring Citymail
Box 90108
12021 Stockholm

Kontorsadress
Västberga gårdsväg 36

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2397760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Citymail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Citymail: