Driven callcenterchef till Länsförsäkringar!

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du bygga Länsförsäkringar Göteborg och Bohusläns nya callcenter- och kundvårdsverksamhet?
För att möta kundernas framtida behov behöver vi förnya och utveckla vår enhet.

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän grundades 1845 och är ett av 23 självständiga bolag i länsförsäkringsgruppen. Vi ägs av våra kunder. Länsförsäkringar erbjuder alla typer av person- och sakförsäkringar, bank- och fondtjänster samt fastighetsförmedling. Bolaget har cirka 320 anställda, ett 15-tal försäkringsombud samt fyra franchisebolag. Vi verkar i Göteborg och Bohuslän, ett område som vi tycker är alldeles speciellt.
Läs gärna mer om oss på:
http://www.lansforsakringar.se/goteborg-och-bohuslan/om-oss/

Publiceringsdatum
2015-09-04

Dina arbetsuppgifter
Som chef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten inom försäljning och kundvård för privat försäkring. I din enhet ingår 2 grupper med cirka 25 medarbetare och 2 säljcoacher. Callcenter arbetar med utåtriktad försäljning via telefon och Kundvårdsgruppen arbetar med både inkommande och utåtriktad kundvård till våra kunder.

Ditt främsta uppdrag blir att sätta strukturer och arbetssätt för enheten framåt och initialt rekrytera ett antal nya medarbetare. Ditt fokus blir att förändra och öka försäljning och kundnöjdhet, utveckla medarbetarna och bygga en enhet som är framgångsrik. Du driver arbetet genom affärsplanering, organisering och samordning av gruppens arbete. Rapporterar gör du till försäljningschef privat försäkring.

Vem är du?
Som person motiveras du av att utveckla affären och dina medarbetare. Du har en utpräglad sälj- och resultatinriktad profil med dokumenterat goda resultat. Du är van att leda coacher och medarbetare och vet vilka förutsättningar som krävs och vilka krav som måste gälla. Som ledare är du relationsskapande, kommunikativ och trivs i en utåtriktad roll. Att skapa delaktighet, engagemang och motivation hos dina medarbetare är något du är riktigt bra på och tycker om att göra.

Du har en eftergymnasial utbildning, helst en högskole-/universitetsutbildning, med inriktning på försäkring, ekonomi, juridik eller motsvarande. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har flerårig chefserfarenhet inom Callcenter/telemarketing.

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast måndag 14 september. Då vi intervjuar löpande så tveka inte att söka så fort som möjligt.
Intervjuer med dem som valts sker hos Länsförsäkringar vecka 39 och 40.

Hur söker jag tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis ManpowerGroup och du registrerar din profil hos www.experis.se och söker sedan tjänsten via denna annons med Job ID 999424.
Har du frågor om tjänsten ta kontakt med rekryteringskonsult Tina Rydh på tina.rydh@se.experis.com

Fackligt kontaktombud hos Länsförsäkringar: Christin Hagberg 0706-30 80 33

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Rydh

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2417295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: