Drift- och serviceledare entreprenad

21Activa Entreprenad AB / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 21Activa Entreprenad AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Täby eller i hela Sverige

Om tjänsten
• Startdatum: Så snart som möjligt
• Slutdatum: Slutdatum 2024-12-31 med möjlighet till förlängning
• Familjebostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag med cirka 350 anställda. Bolaget ingår i stadens koncernbolag Stockholms Stadshus AB. Familjebostäder erbjuder hem, bygger och förvaltar hus och utvecklar levande stadsdelar.
• Bakgrund
• I takt med Teknikenhetens utveckling och breda uppdragsområde, söker vi en Drift- och serviceledare Entreprenad med en unik blandning av kunskap inom fastighetsförvaltning, ekonomi och IT. Som en del av vår tekniska förvaltning, kommer denna roll att vara central för att leda, samordna och utveckla vårt dagliga arbete inom drift, service, och underhåll som utförs på entreprenad.
• Familjebostäder har i dagsläget en pågående upphandling avseende fastighetstekniska tjänster på Driftavtal. Genom detta avtal tar vi ett avgörande steg mot att förstärka kvaliteten i vår fastighetsdrift. Detta sker parallellt med upphandling av ett IT-stödsystem för teknisk drift- och förvaltning.
• Vår vision är att inte bara täppa till befintliga gap i tillsyn och skötsel, utan att även höja standarden och effektiviteten i drift och underhåll av våra fastigheter avseende det som utförs av på entreprenad.
• Båda avtalsstarterna med uppstart och implementation beräknas påbörjas inom kort.
• Beskrivning av uppdraget/rollen
• Rollen innefattar övergripande ledning, planering och utveckling inom driftcentralen med ansvar för att långsiktigt säkra att avtalade tjänster av leverantörer/partners harmoniseras och anpassas till den struktur och de behov som finns inom bolaget så att bolagets ansvar och mål uppnås.
• I arbetet ingår att vara kravställare vid upphandlingar och arbeta med uppföljningar av kontrakt i samarbete med berörda enheter samt planering av, och möten med entreprenörer och leverantörer. Arbetet är i nära samarbete med Drift och förvaltningsorganisationen men också inköpsavdelning och projektavdelningen mfl.
Teknikenheten ansvarar för drift och underhållsåtgärder av samtliga tekniska installationer och dess stödsystem. Enheten företräder även beställarperspektivet med affärsmässig kravställning, uppföljning och verifiering för funktioner för att säkerställa bolagets ansvar som fastighetsägare och byggherre inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och hållbar ekonomi

• Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Övergripande ansvar för planeringen, kvalitetssäkring av avdelningens avtal, både kommande och pågående service- och drift och underhållsavtal.* Leda, samordna och utveckla avdelningens arbete för att säkerställa effektivitet och kvalitet.* Planera, genomföra och följa upp verksamhetens strategiska mål inom drift och förvaltning.* Harmonisera och anpassa avtalade tjänster från leverantörer och partners för att matcha bolagets struktur och behov.* Driva förändringsledning och ständiga förbättringar inom avdelningen.* Uppföljning av verksamhetens prestation med hjälp av KPI:er, rapporter och feedback från intressenter.* Stötta i upphandlingsprocesser, från förfrågningsunderlag till kontraktsskrivning och uppföljning.* Leda och utveckla relationer med både interna och externt som t.ex. inköpsavdelningen och entreprenörer, leverantörer.
• Mål
• Vårt mål är att förbättra drift och underhåll av våra 20 500 lägenheter och 2 000 lokaler för att undvika potentiella risker och problem.
• Omfattning

• Placering
• Rollens placering är på vårt kontor i Hammarby sjöstad med hela Stockholm som arbetsområde och rapporterar till uppdragsansvarig.* Viss del av arbetet kan och får utföras distans med regelbundna avstämningsmöten på plats.

• Möjlighet till distansarbete?
• Ja, arbetet anpassas i samverkan med uppdragsansvarig och dess organisation
• Option på förlängning
• Ja

Kravspecifikation: Kunskap och erfarenheter Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller informatik. En MBA eller liknande kvalifikationer är meriterande.* Minst fem års erfarenhet inom liknande roller, gärna med en kombination av fastighetsförvaltning, ekonomi och IT.* Djupgående kunskap om ABFF och AFF och relaterade avtal, speciellt inom fastighetstjänster.* Behärskning av relevant mjukvara och verktyg, som Excel, för att driva effektiva arbetsflöden och analyser.* Tidigare erfarenhet av att driva större förändringsprojekt, och att implementera best practices och ständiga förbättringar.* Erfarenhet av att hantera större kundkonton, förstå kundkrav och omvandla dessa till effektiva serviceleveranser.* Krav B-körkort


• Personliga egenskaper

• Utpräglad kommunikationsförmåga, med förmåga att influera och leda på alla nivåer inom organisationen.* Analytisk, detaljorienterad och med en stark problemlösningsförmåga.* Självgående, initiativrik och resultatinriktad, med fokus på kvalitet och kundnöjdhet.* Förmåga att hantera komplexa projekt, hålla deadlines och hantera flera uppgifter samtidigt.* Generellt vara drivande och tydlig. Våga ställa frågor och utmana oss att tänka nytt.


• Språkkrav
• Svenska, engelska i tal och skrift

Om arbetsgivaren 21Activa är ett bemannings- och rekryteringsföretag med över 50 års samlad erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen.Vi har stor erfarenhet av bemanning inom lager, logistik, transport och administration, både på arbetar-och tjänstemannasidan.
Vi har självklart kollektivavtal och är auktoriserade hos Kompetensföretagen. Vi sitter i lokaler i Rosersbergs och i Arlandastads industriområde och våra kunder finns i Stockholmsområdet, Uppsala och i Mälardalen.Vår filosofi är enkel, vi ska vara samarbetspartnern som finns på plats för våra kunder OCH vi ska ha den mest nöjda personalen i branschen. För välmående personal gör ett bättre jobb och kunderna når bättre resultat.

Ersättning
fast lön friskvård

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "251100".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
21Activa Entreprenad AB (org.nr 559313-8133)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Anja Lowndes
0706187297

Jobbnummer
8229575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 21Activa Entreprenad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 21Activa Entreprenad AB: