Distributionsansvarig

123 Media AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 123 Media AB i Stockholm, Värmdö, Nacka, Haninge eller i hela Sverige

Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag med ca 40 st lokalkontor i Sverige. Lokalföretagen drivs av franshisetagare som ansvarar för distribution och marknad i ett specifikt geografiskt område. läs mer på www.sdr.se

Vi i sydöstra Stockholm, skarpnäck, söker nu ytterligare en distributionsansvarig för att förstärka vårt team.
Som Distributionsansvarig har du en nyckelfunktion på företaget. Du arbetar nära och rapporterar direkt till platschefen och ansvarar bland annat för:

Publiceringsdatum
2017-02-21

Dina arbetsuppgifter
• Planerar och är en del i det dagliga operativa arbetet
• Säkerställa leveranssäkerheten och distributionskvaliteten
• Ansvar för rekrytering, introduktion, arbetsledning samt uppföljning, utveckling och avveckling av utdelare
• Implementera konceptenliga rutiner och processer
• Viss kontakt med kunder, leverantörer och övriga företag inom kedjan och huvudkontoret
• Operativ förvaltning av adresser och åtkomstinformation till adresser
• Stöttning i arbete med packning och utkörning av trycksaker

Kompetens
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta mot individuella och gemensamma mål och att prestera under tidspress. Vi tror att du tidigare har haft jobb med mycket administration och kontakt med många människor, där du har varit "spindeln i nätet".

Du har goda språkkunskaper (i tal och skrift) i svenska och engelska samt stor administrativ vana och erfarenhet av Office-paketet. Du har b-körkort och gärna tillgång till egen bil.

Meriterande med tidigare erfarenhet av arbetsledande befattningar och förändringsarbete.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är kommunikativ, har lätt för att skapa goda relationer till andra och inger förtroende. Du har stort kvalitets- och kundfokus med god planerings- och prioriteringsförmåga, har ordningssinne och är noggrann, driven, självgående och levererar.

Hos oss är det dessutom viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Du fokuserar på det som går att påverka och försöker alltid en gång till. Du är noggrann med detaljerna samtidigt som du ser helheten. Det är självklart för dig att föregå med gott exempel.

Vi erbjuder
Hos oss får du en grundlig introduktion och utbildning i två delar, en praktisk och en teoretisk del, där du lär dig allt du behöver för att lyckas hos oss.

Du får lön enligt överenskommelse.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6-månaders provanställning så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag är tisdagen den 13 Mars. Endast ansökningar till mailadress robin.tordell@sdr.se accepteras. Intervjuer kan påbörjas innan
ansökningstiden gått ut. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robin Tördell enligt ovan.

Kompetens
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta mot individuella och gemensamma mål och att prestera under tidspress. Vi tror att du tidigare har haft jobb med mycket administration och kontakt med många människor, där du har varit "spindeln i nätet".

Du har goda språkkunskaper (i tal och skrift) i svenska och engelska samt stor administrativ vana och erfarenhet av Office-paketet. Du har b-körkort och gärna tillgång till egen bil.

Meriterande med tidigare erfarenhet av arbetsledande befattningar och förändringsarbete.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är kommunikativ, har lätt för att skapa goda relationer till andra och inger förtroende. Du har stort kvalitets- och kundfokus med god planerings- och prioriteringsförmåga, har ordningssinne och är noggrann, driven, självgående och levererar.

Hos oss är det dessutom viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Du fokuserar på det som går att påverka och försöker alltid en gång till. Du är noggrann med detaljerna samtidigt som du ser helheten. Det är självklart för dig att föregå med gott exempel.

Lokalkontoret drivs av Robin Tördell och Adam Höglund sedan 4 år tillbaka. Under dessa år har lokalföretaget gått från att ha varit en tillbakadragen part på den lokala marknaden till att successivt börja bli den självklara ODR-partnern. Personalen består av 3 st distributionsansvariga, 1 st lagerchef, 1 st chaufför och ca 250 utdelare. Vi sitter i lokaler i Skarpnäck där vi har både lager och kontor.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6-månaders provanställning så snart som möjligt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-14

Företag
123 MEDIA AB

Adress
123 MEDIA AB
Postflygsgatan 2E
12830 SKARPNÄCK

Kontorsadress
Postflygsgatan 2E

Jobbnummer
3332151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 123 Media AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 123 Media AB: