Digitaliseringsansvarig till Socialkontoret

Norrtälje kommun / Datajobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Täby, Värmdö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrtälje kommun i Norrtälje, Stockholm eller i hela Sverige

Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!



Publiceringsdatum
2020-11-19

Om tjänsten
Som digitaliseringsansvarig på avdelningen Stöd och utveckling ska du tillsammans med dina kollegor möjliggöra en digitaliserad socialtjänst i framkant där vi har hög grad av transparens och kommunicerar på ett sätt som gör våra klienter delaktiga. Avdelningens mål är att stötta avdelningarna på socialförvaltningen att leverera kärnverksamhet, vi stöttar dem att stötta kommuninvånarna.



Dina arbetsuppgifter
I rollen som digitaliseringsansvarig ansvarar du för digitaliseringsarbetet på förvaltningen, att leda, utveckla och driva det i nära samverkan med stab och beställande chefer. Du kommer arbeta inom det område där AI/ RPA och socialtjänsten möts. Du säkerställer att våra digitala lösningar är till nytta för såväl kommuninvånare som medarbetare.

Rollen är bred och rymmer allt från att ta fram en digitaliseringsplan för förvaltningen, hålla workshop i tjänstedesign samt kolla in vilka appar våra unga klienter eller medarbetare skulle tycka vara hjälpsamma. Du kommer initiera o leda projekt samt implementera, du utvecklar och förbättrar. I din roll kommunicerar du med invånare, chefer och medarbetare. Du arbetar nära metodansvarig samt dataskydd o kvalitetsansvarig och vill verkligen skapa en modern socialtjänst i framkant.



Utmaningarna
Socialkontoret genomgår just nu en förändring i form av Socialförvaltningen 2.0 där Stöd och utveckling är en nyinrättad avdelning. Till denna söker vi nu kollegor som vill arbeta aktivt och med engagemang för att bygga upp denna och Socialförvaltningen 2.0.



Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten ser vi att du är resultat- och målinriktad och självständigt kan initiera och genomföra uppdrag samt leda större och mindre projekt. Du har lätt för att skapa samarbetsrelationer och förstår "kundens behov". Ditt intresse för gränslandet mellan verksamhet och ny teknik kommer vara till nytta i ditt dagliga arbete.

Övriga krav för tjänsten är att du har:

• Universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot data- och systemvetenskap/IT eller motsvarande examen
• Utbildning och kunskap inom tjänstedesign
• Har i minst två projekt haft rollen som projektledare, IT-projektledare eller delprojektledare. Du ska ha erfarenhet av processutveckling och tjänstedesign.

Det är meriterande med:

• Biämne eller kompletterande utb inom pedagogik, beteendevetenskap, psykologi eller socialarbete
• Kunskap inom projekts- och förändringsledning, agila arbetssätt samt verksamhetsutveckling, processutveckling
• Erfarenhet av regelstyrda expertsystem och artificiell intelligens/maskininlärning är meriterande.
• Erfarenhet av att arbeta i komplexa organisationer, gärna inom socialtjänst eller annan myndighet.


Och har du kunskaper inom IT-förvaltningsstyrningsmodeller som till exempel pm3 eller ITIL är det underlättande för oss alla. Har du kunskaper inom agila arbetssätt, neuroledarskap och tillitsbaserad styrning kommer vi alla att ha nytta av det i ditt dagliga arbete. Annars ser vi gärna att du har en förståelse för varför mod, tillit och kärlek är viktigt på jobbet. Att du vet att förändring är det enda permanenta tar vi som självklart.



Om arbetsplatsen
2.0, en socialtjänst i framkant präglad av transparens, delaktighet med digitalisering som självklar del. Vi skapar en socialtjänst byggd på evidens, flöden, metod och där digitalisering är en naturlig del i att uppnå våra mål.

Stöd och utveckling är en nyinrättad avdelning inom socialförvaltningen. Där samlas det övergripande, strategiska och operativa kvalitets- och utvecklingsarbetet samt det administrativa stödet. Avdelningen ska stödja, styra och störa förvaltningen och dess chefer avseende kvalitet och utveckling.



Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträde enligt överenskommelse.
Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.



Om Norrtälje kommun
Norrtälje är en trygg kommun med drygt 60 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.

2 500 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. Just nu NPF-säkrar vi våra skolor och förskolor och utvecklar hållbara stadsdelar. Norrtälje kommun är en rökfri kommun.

• Dyk in på vår webbplats och läs mer om vår vision Global livsstil - lokalt liv. Där kan du också se våra förmåner och bekanta dig med vårt innovativa, Lean-inspirerade Högre höjder.

• Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något minoritetsspråk eller annat språk.

• Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.

• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrtälje kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrtälje kommun (org.nr 212000-0217), https://www.norrtalje.se/

Arbetsplats
Norrtälje Kommun

Jobbnummer
5452965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrtälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrtälje kommun: