Digital Strateg CRM/Marketing Automation till Digital Strategis

Digital Strategi Skandinavien AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Digital Strategi Skandinavien AB i Stockholm

http://www.digitalstrategi.se/) hjälper traditionella företag med att lyckas med sin digitala transformation i syfte att driva försäljning. Vi gör det genom att erbjuda strategi- och genomförande, upplärning och överlämning.

Vår grundtro är att den digitala strategin är en central del i marknadsförings- och säljprocessen och att den är allt för central för att ett företag inte ska "äga" den internt. Vårt mål är därmed att hjälpa företagen till att snabbt få den digitala försäljningen att fungera, lära upp och lämna över.

Det går riktigt bra just nu och vi letar nu senior förstärkning i vårt konsultteam med fokus mot inbound marketing.

Vem är du?
Du har arbetat med att driva och leda CRM-projekt och mer specifikt Marketing Automation projekt för klienters räkning där du har dokumenterad erfarenhet. Du har framgångsrikt lett projekt och har erfarenhet av att leda och styra ett Marketing Automation projekt från strategi, - affärsplanering till praktisk exekvering. Du är van att lägga estimat och att rapportera mot utfall. Du kan sätta samman och kravställa på kompetenser för att genomföra arbete i hela Marketing Automation kedjan och du är van att rapportera mot beställare.

Vi ser gärna att du har följande kompetens och erfarenhet:

• 3-4 års erfarenhet av arbeta som konsult i rollen som specialist och strateg med fokus på CRM/retention både som beställare och som genomförare.
• 3-4 års erfarenhet att leda Marketing Automation- och CRM-projekt med tillhörande teknisk implementation med fokus på digital transformation och digital försäljning.
• Erfarenhet av att jobba med segmenteringsstrategier för att öka retention.
• Erfarenhet att skapa triggerbaserad kommunikation i MA-verktyg utifrån kundlivscykeln.
• Erfarenhet och vana av att arbeta agilt.
• 2-3 års erfarenhet av arbeta strategiskt och taktiskt emot ledningsgrupper eller specialistbeställare på C-level.
• Intresse för införsäljning och affär, både vår och kundens affär.
• Gärna god förståelse för operativt arbete i digitala kanaler samt tillhörande verktyg och plattformar så som CMS, SEO/SEM, SoC M marknadsföring mm.
• Erfarenhet och kunskap i Adobe Campaign är meriterande
• Riktigt goda kunskaper gällande olika typer av Marketing Automation-system så som Apsis, Marketo, Pardot, Act-On, Eloqua och Hubspot, SAS, Salesforce

Vad får du?
Du ingår som en nyckelspelare i ett kundteam. Du äger ansvar för CRM arbete och definierade MA-projekt med dess olika arbetsströmmar för kunds räkning. Med ägarskapet innebär att du lägger strategin, sätter estimat, kravställer på/sätter upp system, driver och projektleder samt utvecklar och förbättrar.

Du arbetar självständigt men i agila team med olika kompetenser från kund och från DSS. Du kan processleda dig själv och andra och kan tydliggöra behov och process för olika intressenter

Du får vara med i att också utveckla ett växande företag med en mycket spännande affärsidé. Du får chansen att bli en nyckelspelare och en av företagets kulturbyggare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter, mål och ansvar:

• Skapa förståelse för våra kunders befintlig kundstock för hitta utvecklingsområden och implementera förbättringsåtgärder i kundresan.
• Bistå i framtagandet och ägarskapet av en kvalitativ CRM/MA-strategi för våra befintliga kunder.
• Bistå i införsäljandet av Digital Strategis erbjudande gällande CRM-arbete till våra befintliga kunder samt prospekts.
• Proaktivt utveckla kundens processer för att jobba agilt och kvalitativt med CRM arbete och med Marketing Automation.
• I nära samarbete synka och göra prioriteringar av hur CRM- samt Markering Automation arbete ska planeras och utföras för att hålla framtagen projektbudget.
• Äga kunds Marketing Automation process från ax till limpa (från trafikdrivande till antal leads via MA verktyg) under projektet vilket t.ex. innefattar:
• Ansvar för estimatläggande och fortlöpande avvikelseansvar gentemot estimat samt, vid behov, estimatjustering.
• Ansvar för att leads levereras av Marketing Automation arbete mot estimat.
• Utarbetande och implementerande av arbetsstruktur för CRM-arbetet (Marketing Automation process) samt upprättande av relevanta KPIer.
• Proaktivt föreslå- och genomföra förbättringar avseende Marketing Automation/CRM-arbete.
• Införsäljning av vidare produktion och utveckling till kund kopplat till DSS affär.
• Ansvarig för juniora specialisters/kunds leveranser in till projekt och, vid behov för projektet, coacha och stötta dem i deras arbete.
• Administrativt styra/driva/projektleda aktiviteter/micro-projekt relaterade till satt Marketing Automation.

Vi söker en teamspelare och en kulturbärare som vill vara med i att bygga och utveckla ett bolag i tillväxt. Du värnar vår affär och drivs av att säkra kvalitet och leverans gentemot kunden. Du har alltid kundens affärsnytta i fokus. Vi växer och vill att du skall växa och utvecklas med oss.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-04-21

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Digital Strategi Skandinavien AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Digital Strategi Skandinavien AB (org.nr 556840-2258), https://www.digitalstrategi.com/

Kontakt
Martin Kjell
martin.kjell@digitalstrategi.se
0709507865

Jobbnummer
6560274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Digital Strategi Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Digital Strategi Skandinavien AB: