Digital strateg

Folkhälsomyndigheten / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Folkhälsomyndigheten i Ospecificerad arbetsort

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.

Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 490 anställda och har sin verksamhet i Solna och Östersund.

Avdelningen för kommunikation har en drivande, stödjande och rådgivande roll inom kommunikationsområdet och ansvarar för operativt och strategiskt stöd i kommunikationsfrågor kopplade till vårt uppdrag. Nu söker vi en digital strateg till enheten för digitala kanaler och produktion som består av tio medarbetare. Enhetens uppdrag är att samordna och utveckla myndighetens digitala kanaler, ge produktionsstöd och samordna myndighetens konferenser och utbildningar.

Publiceringsdatum
2017-01-21

Arbetsuppgifter
Som digital strateg bidrar du med kunskap och omvärldsbevakning som vägleder myndigheten i beslut om olika digitala kanaler och verktyg. Du medverkar till att ta fram strategier och policyer och att definiera tydliga mål med den digitala närvaron för att våra målgrupper ska kunna ta del av den kunskap de behöver från oss. Du identifierar användarnas behov och drivkrafter och säkerställer att målen uppfylls via mätningar. Du stöttar verksamheten utifrån kunskap om användarbeteenden, SEO och den digitala utvecklingen i samhället. Tidvis kommer du även att jobba operativt med våra webbplatser och sociala medie-kanaler i samarbete med kollegorna på avdelningen. Arbetsuppgifterna är av såväl strategisk som operativ karaktär.

I myndigheten pågår ett stort projekt med att utveckla våra framtida arbetssätt, vilket även inkluderar det digitala perspektivet. I samarbete med åtta andra myndigheter har vi i uppdrag att utveckla digitalt stöd för effektivare kunskapsstyrning. Båda dessa projekt kräver digital kompetens och därför blir det naturligt att du ingår i dem.

Tjänsten som digital strateg är ny på myndigheten och kommer att utformas och utvecklas utifrån behoven. Det finns möjlighet att påverka rollen.

Din kompetens

Krav för anställning

Vi söker dig med

• eftergymnasial utbildning till digital strateg eller annan utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig
• några års erfarenhet av liknande arbete
• erfarenhet av att projektleda digitala uppdrag
• erfarenhet av att jobba med sociala medier
• mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift
• goda kunskaper i engelska
• goda kunskaper i EPiServer eller motsvarande webbpubliceringsverktyg
• goda kunskaper i Google Analytics eller motsvarande analysverktyg
• goda kunskaper i sökmotoroptimering
• goda kunskaper i Microsoft Office


Meriterande

Det är meriterande med

• projektledarutbildning
• erfarenhet av att leda workshops
• erfarenhet av att jobba med öppen data
• erfarenhet av att jobba med rörliga medier (video/film)
• kunskaper i andra större språk
• grundläggande kunskaper i HTML
• kunskaper i Sharepoint


Personliga förmågor

För att lyckas i rollen behöver du vara driven och självgående samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Arbetet ställer också krav på att du har förmåga att se helheten inom myndighetens verksamheter, är strukturerad och snabbt kan förstå sammanhang och dra slutsatser. Det krävs också att du är utvecklingsinriktad och kan skapa engagemang hos kollegor på ett inspirerande sätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Företrädesvis med placering i Solna, men Östersund kan diskuteras utifrån dina önskemål. Resor förekommer, främst mellan myndighetens kontor. Tillträde snarast enligt överenskommelse

Övriga upplysningar

Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Nilla Selsmo på telefonnummer 010-205 29 69.

Fackliga företrädare är för SACO Ulrika Owen, telefon 010-205 28 83, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.

Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Så ansöker du
Ansök senast 12 februari via myndighetens hemsida.

Arbetsgivarens diarienummer: 00123-2017-2.1.1

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Folkhälsomyndigheten

Adress
Folkhälsomyndigheten
Nobels väg 18
17182 Solna

Kontorsadress
Nobels väg 18

Jobbnummer
3275122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Folkhälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Folkhälsomyndigheten: