Digital project & analytics manager

Jerrie / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Stenungsund eller i hela Sverige

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska berika människors vardag. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen vars arbete ger barn och vuxna stöd att komma till en drogfri miljö. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO-rörelsens arbete. Sedan år 2000 har Miljonlotteriet bidragit med över 2 miljarder kronor.

Om du är affärsinriktad, analytisk och intresserad av hur kunden använder sig av digitala kanaler och är nyfiken på trender inom digitalisering kan det här vara ditt nästa jobb.

Du kommer vara projektledare för all utveckling av miljonlotteriet.se. Du gör analyser, skapar kundinsikt och utifrån dessa ger du input till förbättring av innehåll och funktion i samtliga digitala kanaler. I nära samarbete med dina kollegor ser du till att webbplatsen håller hög klass och att alla funktioner och kundflöden är aktuella och korrekta.

Ansvar och arbetsuppgifter

• Ansvar för att ta fram UX-skisser i nära samarbete med vår digitala reklambyrå, funktion och utveckling med våra front-end-utvecklare samt programmeringskonsulter.
• Ansvar för webbplatsens struktur samt att löpande utveckla så att kundens upplevelse och självservice förbättras, i nära samarbete med dina kollegor.
• Bidra till att trafik skapas till miljonlotteriet.se i samarbete med online manager och kampanjansvarig för bingo och lotter.
• Ansvar för att ta fram trackingstrategier (VWO, Google Analytics, Google Tag Manager, AdForm)
• Svarar för att ta fram analys och förbättringar av hemsidan i syfte att öka försäljning och lojalitet; öka konvertering, öka merförsäljning, öka tiden som spenderas på hemsidan etc
• Svara för att ta fram analys över vår aktivitet i sociala media till SoMe-gruppen.
• Genomföra och utvärdera A/B-tester för att hela tiden utveckla hemsidan samt vår försäljning i nära samarbete med dina kollegor.

För att lyckas och trivas i den här tjänsten tror vi att du har minst 3 års erfarenhet av arbete med digital strategi, utveckling av hemsidor och analys med operativ bakgrund inom området. Du har flera års erfarenhet att ta fram trackingstrategier och arbeta med VWO, Google Analytics, Google Tag Manager, AdForm eller liknande. Du driver gärna projekt och delar med dig av dina kunskaper och insikter till kollegor. Grundläggande kunskaper i HTML behövs, har du erfarenhet av Sitecore är det meriterande. Det är även meriterande med e-handelserfarenhet.

Låter det som ditt jobb? Ansök via jerrie.se senast den 6 juni. Frågor? Kontakta gärna Helene Hagman 0708-20 47 04. helene.hagman@jerrie.se eller linka https://www.linkedin.com/in/helenehagman/

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-05-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie

Adress
Jerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
4152488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie: