Digital Operations Specialist

IPG Mediabrands AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IPG Mediabrands AB i Stockholm

Vi söker dig som jobbat ett par år inom AdOps/Campaign management och nu vill ta nästa steg till en bredare roll som Digital Operations Specialist, där du även får möjlighet att arbeta nära vårt Audience & Tech-team.
Är du kunnig inom det digitala landskapet, en analytiskt lagt problemlösare som dessutom har erfarenhet av att arbeta i olika AdServers? Då vill vi prata med dig!

Publiceringsdatum
2022-04-27

Dina arbetsuppgifter
POC för taxonomi, kampanjsheets, site tracking, campaign management och set up inom adservers
Säkra att alla kampanjer går upp I tid
Dra ut och dela kampanjdata med specialister/planners
Identifiera ad serving problem och komma med förslag på lösningar
QA och felsökning av kreativ och säkra att de följer policy och tekniska specifikationer
Hjälpa till med dokumentation och uppdateringar av kreativt material och trafficking
Konfigurera olika dataströmmar genom våra API-partners
Identifiera eventuella problem med sagda dataströmmar och komma med förslag på lösningar
Manuellt uppdatera olika datakällor
QA och felsökning av taxonomier och olika former av tracking

Kunskaper och erfarenhet
Ca 2 års erfarenhet at AdOps/Campaign Management
Erfarenhet av Adservers (Google Ad Manager, Google Campaign Manager, Adform, Sizmek, etc.)
Förståelse av olika onlineformat (HTML5, Javascript, Rich Media)
God kunskap i MS Excel

Har du även förståelse för grundläggande SQL i data warehouse och datavisualisering (PowerBI) så är det en fördel.
För att passa i denna roll tror vi att du
Har en god förståelse och stort intresse av det digitala landskapet
Har en mycket god skriftlig och verbal kommunikationsförmåga, flytande engelska är ett krav.
Är duktig på att organisera ditt arbete och att ge support till flera olika projekt/kunder parallellt
Är proaktiv och med utmärkt problemlösningsförmåga
Är snabblärd inom olika tekniska system och är analytiskt lagd


Vi gillar att arbeta i en snabb och föränderlig miljö och att vara en del av ett globalt nätverk innebär att vi har fördelen att arbeta med några av de mest prestigefulla globala varumärkena med möjligheter att utvecklas och ligga i framkant. Några av de kunder som vi arbetar med är bland annat Spotify, Carlsberg, ICA, American Express, Dyson, Amazon och många fler.
Din karriär hos oss kommer att vara varierad och spännande. I en bransch med ständig förändring erbjuder varje dag nya utmaningar och om du är mån om att arbeta i framkant och bli bäst på det du gör kommer din tid hos oss att skapa oändliga möjligheter för framtiden.
Du blir en del av ett team på 75 dedikerade marknadsförare som sitter i trevliga kontor, så centralt man kan komma, på Grev Turegatan i Stockholm. Vi har även har möjlighet att arbeta hemifrån, då vi tillämpar en hybrid arbetsmodell.
Anställning
Detta är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med en provanställning om 6 månader.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
IPG Mediabrands AB
Grev Turegatan 11 A
11497 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
IPG Mediabrands AB (org.nr 556294-4461)
Grev Turegatan 11 A (visa karta)
114 97  STOCKHOLM

Arbetsplats
PMI Initiative/Universal Media AB

Jobbnummer
6580885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IPG Mediabrands AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IPG Mediabrands AB: