Digital Marknadsförare

Studi & Binogi / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studi & Binogi i Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Vill du göra långsiktig skillnad för samhället? Har du erfarenhet och intresse av utbildning, människor, digitala och sociala medieplattformar? Studi Sverige tar nu nästa steg - vill du hjälpa oss?

Vad du bidrar med
Som vår digitala marknadsförare kommer du att vara det digitala navet på Studi. Ditt ansvar kommer vara att leda arbetet för att öka medvetenheten kring oss och Språkprojektet samt fördjupa kommunikationen med definierade målgrupper. Du kommer ta ett helhetsansvar för vårt digitala budskap och hur, vad, var och när vi kommunicerar digitalt. Vi letar efter dig som är kreativ, har en analytisk känsla och stark berättarförmåga.

Din uppgift blir att skapa digital marknadsföring som driver stakeholders engagemang, marknadsposition och nya Studi-användare. Du kommer att spela en viktig roll för att driva våra marknadsföringsinsatser och kommunikation, förbättra vår kundresa och datastyrda marknadsföringstaktik och marknadsföringsprocesser. Du kommer att arbeta nära och binda samman våra projekt och aktiviteter inom forskning och utveckling, försäljning, implementering och marknadsföring inom Studi Sverige teamet för att leverera den digitala strategin. Det gäller att du kan tänka strategiskt och vågar tänka stort, men att du också tycker det är kul att kavla upp ärmarna, producera innehåll och jobba operativt.

Publiceringsdatum
2019-06-03

Dina arbetsuppgifter
Som digital marknadsförare med ansvar för Studis digitala och sociala kanaler arbetar du brett och har fullt ansvar för planering, produktion, spridning, mätning, utvärdering och optimering av innehåll i våra kanaler (sociala medier, nyhetsbrev, hemsida, kampanjer etc).

Du kommer bland annat att:

• Utveckla Studis digitala marknadsföringsstrategi i enlighet med våra affärsmål, varumärkesstrategi, målsättning och KPI:er.

• Identifiera målgrupper och kartlägga vilka kanaler som ska användas och vad som ska kommuniceras till vem.

• Skriva och skapa innehåll i form av artiklar, filmer, bilder, annonser.

• Ansvara för kampanjer och annonsering i våra sociala medier - från planering till utförande och uppföljning.

• Hjälpa till att driva och följa upp trafik till Studis webbsida

• Omvärldsbevakning av digitala trender för att optimera och utveckla idéer för sociala medier

• Analysera realtidsdata, datadelning och visualisering av resultat med hjälp av KPI:er

Då detta är en ny tjänst hos oss kommer du ha stora möjligheter att själv forma rollen.

Formella krav
• 3 års erfarenhet inom digital marknadsföring eller liknande område

• Analytiska färdigheter och datadrivet tänkande

• Erfarenhet av att arbeta med SEO, SEM och konvertering

• Email Marketing - vi använder Mailchimp

• Erfarenhet av att arbeta med verktyg som Facebooks Ads Manager och LinkedIn Campaign Manager

• Erfarenhet av att arbeta med Google Adword

• Flytande på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt

• Vana av bild- och video redigering i t.ex. Adobe Suite eller Figma.

Meriterande
• Kunskap inom finska eller andra nordiska språk
• Erfarenhet av att arbeta med CMS och Intercom
• Google Tag Manager och Search Console
• Facebook Blueprint certifiering
• Google Academy certifiering
• Erfarenhet av Google Analytics

Arbetstider
• Tillsvidareanställning

• 40 timmars arbetsvecka

• 30 dagars semester

• Pension - och sjukvårdsförsäkring

• Arbetstelefon samt dator ingår i tjänsten

Om Studi Sverige
Studis syfte är att sprida vår platform så att alla kan få en lustfylld utbildning som ger goda resultat, och därmed blir till grund för fortsatt utbildning och utveckling.Studis mission är att med forskning som stöd forma ett hållbart, inspirerande och inkluderande lärande.

Vi lyfter lärandet för alla i skolan.

Vi drivs av visionen att varje enskild elev ska lyckas i skolan. Därför har vi utvecklat ett flerspråkigt digitalt verktyg med korta, animerade filmer, som täcker centrala innehållet i läroplanen för högstadiet. Eleverna ser filmerna på dator, läsplatta eller mobiltelefon; antingen individuellt eller tillsammans med läraren. Till varje film hör även ett quiz, så att eleverna själva kan kolla sina kunskaper.

Tillsammans med fler än 70 svenska kommuner, Vinnova, forskare vid Stockholms, Lunds och Göteborgs universitet - samt flera andra parter - driver vi forskningsprojektet "Skola för alla från första dagen" (Språkprojektet). Det syftar till att fortsatt utveckla vårt lärverktyg, Studi, så att det ger alla elever chansen att lära i sin egen takt tillsammans med klassen - oavsett språk, förmåga och bakgrund.

Vi är en startup med allt vad det innebär. För att passa hos oss bör man trivas i en entreprenöriell miljö och gilla att kavla upp ärmarna och köra! Omdöme, samarbetsförmåga och prestigelöshet är viktiga egenskaper.

Studi Sverige AB (svb), ett bolag med särskild vinstutdelningsbegränsning och ett helägt dotterbolag till Komplementskolan AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kraft anna@studi.se +46722140482

Företag
Studi & Binogi

Adress
Studi & Binogi
Saltmätargatan 19
11359 Stockholm

Kontorsadress
Saltmätargatan 19, Stockholm

Jobbnummer
4816527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studi & Binogi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studi & Binogi: