Digital Marknadsförare - Vikariat

Liseberg AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Liseberg AB i Göteborg

Funktionsområde Marknad, Liseberg AB

Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen.

Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende. Liseberg ägs av Göteborgs Stad och sysselsätter ca 400 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Bolaget omsätter årligen ca 1,2 miljarder kronor.

Funktion Marknad är Lisebergs marknadsavdelning med 18 medarbetare som arbetar med olika typer av marknadsföring och kommunikation genom Digitala kanaler, PR, Sociala medier, Foto/film, Inhouse- produktion och ateljé '. Med utgångspunkt i Lisebergs styrdokument, varumärkesplattform och gästinsikter, skall marknadsfunktionen stärka varumärket Liseberg och skapa marknadskommunikation som både bygger starka relationer med våra gäster och ökar försäljningen genom att driva trafik till affärsområdena. Funktionen ansvarar för varumärkesarbete och marknadskommunikation för Lisebergs hela erbjudande, men också att vara en stödfunktion för varje affärsområde.

Vi söker nu en erfaren och driven digital marknadsförare (vikariat) till Lisebergs marknadsavdelning
Beskrivning av ansvarsområde och arbetsuppgifter

Som digital marknadsförare arbetar du med att genomföra marknadsaktiviteter i Lisebergs digitala kommunikationskanaler. I arbetet ingår att både självständigt och genom teamarbete planera, utveckla, genomföra och utvärdera aktiviteter. Fokus ligger på e-postmarknadsföring (nyhetsbrev och marketing automation), sökmarknadsföring (adwords) och sökoptimering. I rollen ingår också ansvar för analys och uppföljning av dessa områden.

Publiceringsdatum
2017-10-18

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande utbildning och erfarenhet:

Relevant högskoleutbildning inom digital kommunikation och marknadsföring eller motsvarande högskoleutbildning är ett krav. Du skall ha relevant arbetslivserfarenhet från området på ca 2-4 år med bevisat goda resultat samt mycket god erfarenhet av MS-office.

Du är en person med förståelse för det digitala marknadsföringslandskapet och kan arbeta med performance marketing i flera olika digitala kanaler och plattformar. Du har förståelse för betydelsen av relevant innehåll och konverteringsoptimering av så väl kommunikation som e-handel.

Du har erfarenhet av att arbeta med e-postmarknadsföring och kan hantera hela processen från planering, innehållsproduktion och utskick. Du är van att genomföra löpande analys och rapportering av genomförda aktiviteter. Du har förmåga att presentera analyser på ett enkelt och pedagogiskt sätt och du har fokus på att ständigt utveckla och förbättra.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Du är van att samarbeta med interna och externa aktörer kring planering och produktion av kommunikation för digitala kanaler och trivs med många kontaktytor.

Du är van att arbeta i Googles produkter för digital marknadsföring och analys och är inte främmande för att testa nya verktyg och funktioner. Det ligger dig naturligt att hålla dig uppdaterad på trender och nyheter inom området.

- Krav med goda kunskaper i Apsis Pro (eller likvärdigt verktyg för e-postmarknadsföring).

- Krav med goda kunskaper i Google AdWords Campaign Management alt. AdWords Editor samt Google Analytics.

- Krav med relevant erfarenhet från service-varumärke t ex inom hospitality, turism, underhållning, resor, retail eller andra relevanta tjänsteområden.

- Meriterande med kunskaper i Episerver CMS, Google DoubleClick och Google Tag Manager.

- Meriterande med erfarenhet av marketing automation och CRM.

- Meriterande med erfarenhet från andra verksamheter med koncern och/eller affärsområdesstruktur.

- Meriterande med erfarenhet både från byråsidan och som uppdragsgivare.

Dina personliga egenskaper
Du är en utpräglad teamspelare där prestigelöshet, engagemang, samarbete och lyhördhet är en självklarhet. Det är viktigt att du kan motivera både dina kollegor och dig själv då du i tjänsten även arbetar självständigt. Du är en noggrann och strukturerad person som har en positiv grundinställning och ett naturligt driv att ta initiativ.

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader. Vi kommer att hålla löpande intervjuer och siktar på att tillsätta tjänsten under december månad.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Markus Ruotsalainen, Chef Digitala kanaler på telefon 031-733 01 20 alternativt Markus.Ruotsalainen@liseberg.se.

Välkommen med din ansökan senast den 8 november!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-08
Ange följande referens när du ansöker: 2017/151
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Markus Ruotsalainen, Chef Digitala kanaler 031-733 01 20
Elinor Gerle, HR 0707-37 16 90

Företag
Liseberg AB

Adress
Liseberg AB
Örgrytev. 5
41251 Göteborg

Kontorsadress
Örgrytev. 5

Jobbnummer
3756502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Liseberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Liseberg AB: