Digital Marketing Specialist

Jula AB / Marknadsföringsjobb / Skara
2016-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Marketing Specialist" (publicerad 2016-12-12) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jula AB i Skara, Falköping, Skövde, Mariestad, Trollhättan eller i hela Sverige

Som DigitalMarketing Specialist kommer du att arbeta med ansvar för aktiviteter inom digitalmarknadsföring. Målsättningen är att hitta kommunikationsvägar och genomföra aktivitetersom leder till ökad trafik och försäljning men också att använda digitalmarknadsföring för ökad kännedom och preferens för JULA som varumärke.

Det här gör man som Digital MarketingSpecialist
Som DigitalMarketing Specialist kommer du att ansvara för JULAs marknadsföring med digitalinriktning. Din roll är att identifiera vilka aktiviteter som är relevanta,upprätta marknadsplan och ansvara för genomförande av dessa aktiviteter. Dukommer att ansvara för uppföljning, mätning, analys och rapportering av digitalaaktiviteter samt ansvara för samarbeten med externa leverantörer inom området.

Du kommer attingå i ett växande Online-team och rapporterar till Online Manager.

Det här är din bakgrund och dinaerfarenheter
Vi söker dig somhar stor erfarenhet av att arbeta med framgångsrika satsningar inom digitalmarknadsföring. Du har dokumenterad erfarenhet av att utforma aktiviteter inomområdet som har lett till lyckade resultat och har expertis inom bl.a. SEM, RTB,CRO och displayannonsering. Du har stor kunskap om, och erfarenhet av vilkaverktyg som finns för att optimera arbetet och ett stort intresse av att följaupp, mäta och analysera resultaten av genomförda aktiviteter. Du har ettgenuint intresse av att hålla dig välinformerad och uppdaterad på trender inomdigital marknadsföring.

Arbetet haranalytiskt fokus vilket kräver att du har en utmärkt förmåga att sammanfattadata till analyser och slutsatser, både för vidare optimering av aktiviteteroch för presentation till andra delar av organisationen. Du har god ekonomiskförståelse och har avancerade kunskaper inom Excel, Adwords och GoogleAnalytics. Meriterande om du har kunskaper om andra analysverktyg som ex.Optimizely, HotJar eller liknande.

Du har relevantakademisk utbildning inom Marknadsföring/Business Administration/Ekonomi.

Det här är du som person
Du är initiativrik,pådrivande, kreativ, analytisk och har ett oberoende sätt att arbeta där dukontrollerar arbetsprocessen från början till slut. Du har en god förmåga att prioriteraoch utföra ett korrekt arbete. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden ochhar lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du ären självdisciplinerad och välorganiserad person och presterar resultat med godkvalitet.

Bra att veta
Tjänsten är entillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placeringpå JULAs huvudkontor i Skara, Sverige.

Så här söker du

Omdu känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt,intervjuer sker löpande.
Sistaansökningsdag för tjänsten är den 31 december.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid vardagar 6 månaders provanställning, därefter tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-12-01

Ersättning
enl avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Hermansson pia.hermansson@jula.se +46 511-680 15

Företag
Jula AB

Adress
Jula AB
Julagatan 2
53237 Skara

Kontorsadress
Julagatan 2

Jobbnummer
3189453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jula AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jula AB: