Digital Marketing Manager, SKF Sverige

Aktiebolaget Skf / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktiebolaget Skf i Göteborg, Borås, Tranemo, Ulricehamn, Gislaved eller i hela Sverige

Som Digital Markering Manager för den svenska och nordiska marknaden leder du arbetet med allt från att förbättra vår egen webb, till sökmotoroptimering och vår närvaro i sociala medier. Du ansvarar också för att mäta och följa upp alla digitala kampanjer. Du kan snabbt sätta dig in i nya system och teknologier och är även duktig på att identifiera trender och nya insikter. Om du vill arbeta i en innovativ miljö kommer du trivas här.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Att tillsammans med övriga i kommunikationsteamet och interna intressenter hjälpa till att ta fram marknads- och kommunikationsplaner med fokus på det digitala.
• Ha en god förståelse för att det digitala kommunikationsarbetet ska fungera som ett säljstöd (leadsgenerering).
• Planera, utföra och följa upp alla digitala kampanjer inom (bl.a. webb, SEO/SEM, marketingdatabas, email och sociala medier.
• Ansvara för och utveckla vår närvaro i sociala medier.
• Planera, utföra och mäta tester för konvertering.
• Skapa och utveckla värdeskapande landningssidor med optimal konverteringsgrad baserat på Content Marketing-metodik.
• Utnyttja din starka analytiska förmåga för att utvärdera kundresan genom alla kanaler och kontaktytor
• Samarbeta med byråer och andra leverantörer

• Minst fem års erfarenhet av arbete med digital marknadsföring
• Goda kunskaper av att arbeta med
• att skapa och optimera landningssidor
• webb-analyser (Google Analytics, WebTrends)
• stora CMS-system såsom SDL Tridion, Sitecore, Episerver etc.
• Marketing Automation-system såsom ACT-ON
• Inbound och Content Marketing och god kunskap i dessa metodiker
• och bevisat resultat inom SEO/SEM och olika digitala kampanjer
• kopplingen mellan leadsgenerering, CRM-system och säljprocess
• att identifiera målgrupper och skapa digitala kampanjer som engagerar, informerar och konverterar
• Adobe Creative Suite och framförallt Photoshop
• HTML och CSS
• Excel
• Svenska och Engelska i både tal och skrift

SKF startade 1907 med en innovation som förändrade världen och våra lösningar fortsätter göra skillnad än idag. Det handlar om att minska friktionen och få saker att rotera effektivare vilket ger våra kunder minskat underhåll på maskiner, förbättrad säkerhet, energibesparing och lägre kostnader. Våra lösningar finns verkligen överallt. Tillsammans med 45 000 kollegor i 130 länder har du alla möjligheter att få världen att snurra mer effektivt. Vi kallar det ingenjörskonst. Välkommen till SKF.

SKF är just nu inne i en mycket spännande period. Vi satsar stort på digitaliseringen, både när det gäller vår marknadsföring och våra produkter. Du kan bli en viktig del av detta utvecklingsarbete.

Varaktighet, arbetstid
Den här tjänsten kommer att ha placering i Göteborg och rapportera till Kommunikationsdirektör, Sverige och Vice VD/Landschef, Sverige.

Publiceringsdatum
2017-05-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AKTIEBOLAGET SKF

Adress
AKTIEBOLAGET SKF
Hornsgatan 1
41550 GÖTEBORG

Kontorsadress
Hornsgatan 1

Jobbnummer
3527497

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktiebolaget Skf

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktiebolaget Skf: