Digital interaktionsdesigner

Trygg-Hansa / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trygg-Hansa i Stockholm, Örebro, Jönköping, Växjö, Sundsvall eller i hela Sverige

Trygg-Hansa satsar digitalt och utökar nu teamet "Digital Experience" inom marknadsavdelningen med ytterligare en digital interaktionsdesigner. Vi är idag sex personer som arbetar med grafisk design, interaktionsdesign, webbredaktion och copywriting. I och med denna rekrytering blir vi sju personer totalt, varav tre interaktionsdesigners.

Teamet har det spännande uppdraget och målet att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Du erbjuds många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande försäkringsbolag.

Du har intresse för psykologin bakom våra kunders agerande och drivs av att kontinuerligt förbättra användarupplevelsen i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är nyfiken och har en analytisk förmåga som du omsätter i skarpa förslag på hur vi kan öka vår konverteringsgrad i digitala flöden. Det handlar bland annat om försäljning, att lösa våra kunders serviceärenden och att anmäla skador på trygghansa.se.

Tjänsten är placerad på Trygg-Hansas huvudkontor i centrala Stockholm. Du välkomnas till nyrenoverade ljusa och trevliga lokaler.

Rollen

Som digital interaktionsdesigner på Trygg-Hansa jobbar du med att översätta idéer och affärskrav till användarflöden för våra digitala plattformar.

För att uppnå ett optimalt kundmöte i våra digitala kundresor och processer baseras designen av lösningar på tillgänglig data och kundinsikter. Dina leveranser består inledande av skisser, wire-frames och klickbara prototyper vilka användbarhets testas för att sedan produceras i slutlig design och sättas i produktion. Därefter gör du löpande användartester och A/B-tester.

Du är delaktig i den digitala transformationsprocessen och tar löpande fram prototyper för nya digitala tjänster utifrån intressenters önskan. Samtidigt arbetar du med att ständigt optimera våra befintliga tjänsters struktur, innehåll och användarupplevelse.

Teamet arbetar enligt agil metodik utifrån 2 veckors sprintar/cykler och du kommer därmed jobba tätt ihop med digitala projektledare, grafisk designer, webmaster, web copy och analytiker för att hämta inspiration, men också löpande avrapportera ditt arbete och stämma av allt inom ramen för förväntningarna.

Utöver interaktionsdesign kommer du även att få möjlighet att vara delaktig i övriga steg i utvecklingsprocessen vid behov. Det rör sig exempelvis om kravställning, projektkoordinering och kvalitetssäkring.

Teamet välkomnar dig!

Du har arbetat i en liknande roll, med att designa hela flöden från ax till limpa, i minst 2 år. Du har känsla för detaljer och erfarenhet av att detaljdesigna digitala gränssnitt, även med mer avancerad interaktion än rena informationssajter.

Du har medieutbildning inom webb från exempelvis Berghs, Hyper Island eller högskola/universitet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

Du har stor vana av att arbeta nära utvecklare och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att jobba med användartester och/eller A/B-testning.

Du har använt dig av grafiska verktyg som Adobe Creative Cloud (som InDesign, Photoshop), skissverktyg som Sketch, Invision eller Axure och är duktig på visuellt arbete med webblösningar.

Som person har du en god samarbetsförmåga och fungerar väl i grupp. Du har ett transparent arbetssätt och agerar ödmjukt inför andra. Det anses som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt SCRUM och agil metodik i och med att allt arbete levereras som ett team i tjänsten.
Vidare har du skinn på näsan, är serviceinriktad och positiv. Vi ser det även som viktigt att du är självgående och har en hög prestationsförmåga.

I och med den snabba utveckling som sker på marknaden är det av stor vikt att du brinner för ditt område och håller dig uppdaterad kring nya web standards.

För rollen krävs en god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Publiceringsdatum
2018-01-04

Så ansöker du
Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 8 764 24 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 3 februari 2018. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Facklig kontakt
FTF:Frida Hermansdotter, tel. 070-168 2818 SACO: Lena Darin, tel.070-168 2844

Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kurtson anna.kurtson@se.experis.com +46 70 213 17 04

Företag
Trygg-Hansa

Adress
Trygg-Hansa
Fleminggatan 18
11226 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 18, Stockholm

Jobbnummer
3885092

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trygg-Hansa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trygg-Hansa: