Digital Analyst vik

Lindex Marknad / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindex Marknad i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Lindex är en internationell modekedja. Lindex sortiment sträcker sig över flera olika koncept women's wear, lingerie, kids' wear och kosmetik. Huvudkontoret finns i centrala Göteborg, Lindex ägs av det finska bolaget Stockmann.

Lindex är ett vision- och värderingsdrivet företag där vår kultur är nyckeln till vår framgång - våra värderingar har vi formulerat på engelska; we act sustainable, empower each other, seek constant improvement, make business oriented decisions and make it simple. På Lindex har vi tagit ställning, läs mer om We Make Fashion Feel Good på lindex.com.

Har du erfarenhet av analys- och utvecklingsarbete i Google Analytics ekosystem? Vi söker dig som trivs i en agil miljö där man satsar på analys, digitalisering och kundupplevelse.

Vad kan vi erbjuda dig?
Lindex största tillgång är vår företagskultur, vi är ett visions- och värderingsstyrt företag, därför är det viktigt att du delar våra värderingar och att vi har roligt tillsammans på arbetet! Vi satsar på kundupplevelse och digitalisering och är en av de främsta omnikanalsaktörerna i modebranchen.

Hela marknaden är under stor transformation och vi befinner oss i ett spännande skede. Våra beslut ska vara djupt rotade i kundinsikter, och analys av data är en integrerad del i utvecklingen av en fantastisk kundupplevelse i alla kanaler.

Som Digital Analyst ingår du i ett Insights & Analytics-team som befinner sig i Customer Experience-organisationen. Teamet omvandlar data till insikter i alla interaktionspunkter med kunden och har många kontaktytor inom organisationen, t ex digitala utvecklingsteam, Digital sales och Customer engagement. I rollen som Digital Analyst bedriver du analys av kundbeteende i Lindex digitala kanaler och förmedlar insikter till diverse intressenter på ett rakt och tydligt sätt och hjälper på sätt verksamheten att optimera såväl kundupplevelse som affärsmål. Du skall utveckla och administrera datamiljön i en Google Analytics-kontext, inklusive Tag manager, Optimize, Data Studio och BigQuery.
Det är en betydelsefull roll där du driver utvecklingen av analys i digitala kanaler framåt.

Är du den vi söker?

Du har erfarenhet av analys- och utvecklingsarbete i Google Analytics ekosystem.
Du talar och skriver obehindrat på svenska, mycket goda kunskaper i engelska
Du trivs i en föränderlig miljö och driver självständigt utveckling av såväl rollen som din egen kompetens.
Du har ett stort intresse för kundbeteende och drivs av att förmedla insikter till dina kollegor.
Du älskar data och att ständigt ställa nya frågor och gräva djupare.
Du inser att bra analys kräver data av god kvalitet och att data management är en integrerad del i analysarbetet.
Tjänsten är ett vikariat med start 2018-09-01 tom 2019-04-01, med placering i Göteborg.

Har du några frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta Niklas Lindén, Customer Insight Analyst Manager +4631-739 50 00.
Sista ansökningsdag är 2018-06-15. Tveka inte att skicka in din ansökan så fort som möjligt för vi kommer att intervjua löpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
8 tim 180901 tom 190401

Publiceringsdatum
2018-05-30

Ersättning
0

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Linden +46 317395000

Företag
Lindex Marknad

Adress
Lindex Marknad
Box 233
40123 Göteborg

Kontorsadress
Nils Ericsons platsen 3

Jobbnummer
4174672

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindex Marknad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindex Marknad: