Destinationsekonom till bolag i resebranschen

Ogunsen AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Är du redovisningsekonom och vill fortsätta utvecklas i en omväxlande roll tillsammans med ett härligt team? Vill du jobba i en händelserik bransch med mycket internationella kontakter och eget ansvar? Nu söker vi en Destinationsekonom till vår kund i resebranschen.

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som löper fram till 31/1 2023 med möjlighet till anställning hos vår kund.

Om jobbet
Som Destinationsekonom kommer du att ingå i en större finansfunktion som ansvarar för nordiska koncerngemensamma ekonomifunktioner som kund- och leverantörsreskontra samt för hotellbetalningar och destinationsekonomi. I rollen ansvarar du tillsammans med dina kollegor i Stockholm och ute på aktuella destinationer för löpande redovisning och hotellbetalningar.

Publiceringsdatum
2022-03-12

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för löpande redovisning och uppföljning av dina destinationer
Bokslut och rapportering
Internkontroll
Valutaplanering
Kontoavstämningar
Analyser
Ansvara för effektiva hotellbetalningar
Hantera Self Billing-fakturor till hotell och andra samarbetspartners

Daglig support till kollegor via mejl, telefon och chatt är en central del i arbetet. Rollen innehåller även projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som präglas av snabba förändringar. Säsongsvariation med högre arbetsbelastning under vissa delar av året förekommer.

Tjänsten innebär ett nära samarbete med kontraktörer, hotellpartners och hotellbokare. Rapportering sker till Finance Manager i Stockholm.

Bakgrund & kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi med inriktning redovisning eller finansiering. Alternativt att du har en annan motsvarande eftergymnasial utbildning eller att du har lärt dig under arbetslivet. Det är viktigt att du har en god teoretisk förståelse för praktisk redovisning och ekonomiska flöden. Minst 2 års tidigare erfarenhet från en liknande roll där du fått en förståelse för helheten är ett krav. Vi förutsätter att du är van att jobba i ekonomisystem samt i MS Office med fokus på Excel, men även SharePoint, PowerPoint och Word. Har du tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics Navision är det meriterande. God förmåga att kunna kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning för jobbet. Kan du även andra nordiska språk eller spanska är det ett plus.

Som person är du en lösningsorienterad, prestigelös lagspelare som ser samarbete inom organisationen som en självklar framgångsfaktor. För att passa i företaget bör du vara flexibel, nyfiken, driven och självgående. Du ska ha en god analytisk förmåga och en vana att jobba strukturerat och målinriktat samtidigt som du månar om professionella relationer till kollegor. Det är naturligt för dig att ta initiativ och du ser positivt på nya digitala lösningar och systemutveckling.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-12.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Helena Öberg
helena.oberg@sjr.se

Jobbnummer
6429591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):