Demand Coordinator

SW / Speditörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

Just nu söker vi en Demand Coordinator för kortare uppdrag hos kund.

Kundföretaget är en av de största logistik- och postaktörerna i Norden och arbetar utifrån tydliga värderingar i uppdraget att lösa vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. I Sverige finns drygt 3000 medarbetare i Sverige där det gemensamma draget är ett brinnande engagemang för att transport, planering, leverans, lager och kommunikation.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Demand Coordinator kommer du att vara företagets kunders huvudkontaktperson med operationellt distributionsansvar för utvalda marknader. Rollen innebär att arbeta integrerat tillsammans med avdelningens övriga funktioner för att upprätthålla den bästa logistiklösningen för företagets kunder. Koordinatorrollen spänner över ett stort kontaktområde som involverar såväl interna kollegor, både på den egna avdelningen och andra delar av koncernen såväl som samarbetspartners inom lager och transport, företagets kunder och tjänsteleverantörer (tullmyndigheter, certifieringsmyndigheter, ambassader, Handelskammare, Business of Sweden etc.).

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ett operationellt distributionsansvar för utvalda marknader inom regionen.
• Kundsupport och kontaktperson gällande daliga frågor för produkttillgänglighet och leveranser.
• Operationell koordinering av distributionscentral.
• Skapa/följa order och leveransschema
• Ansvara för information om alla ändringar i produktsortimentet till kunden
• Avvikelsehantering
• Reklamationshantering gentemot kund
• Shelf-life management (hållbarhetshantering)
• Administrera och planera nya kunder
• Koordinera kundinitierade försäljningsaktiviteter
• Kampanjprocess - lansering, uppföljning och avslut
• Fakturakontroll
• Inventeringsprocess - planering, genomförande och analys
• Hantera, administrera och följa upp CASY-alarm
• Arbeta integrerat tillsammans med avdelningens övriga funktioner för att upprätthålla bästa logistiklösning för kunden
• Utveckla och effektivisera arbetssätt
• Skapande av presentationsmaterial till kund

Arbetsuppgifter som också kan vara förekommande är:

• Genomföra flödesanalyser och identifiera trender i logistikkedjan
• Skapa presentationer för beslutsunderlag till förändringsinitiativ
• Genomförande av övriga tullfrågor i samband med export till dessa marknader
• Assistera i etikettkontroll av produkter inför lansering till marknad med uppdragsgivare

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är bekväm och självgående i rollen och som kombinerar god samarbetsförmåga och kommunikation med hög integritet, analys, struktur, noggrannhet, eget ansvarstagande och driv.

Formella kvalifikationer
• Högskole-/ universitetsexamen inom logistik eller motsvarande
• Flytande svenska i tal och skrift
• Flytande engelska i tal och skrift
• Ytterligare språk i tal och skrift, beroende på land/region

Önskvärd kompetens/erfarenhet
• Praktisk erfarenhet av import- och exportprocesser inom handel och logistik
• Erfarenhet av affärssystem M3 (Lawson), DW
• Erfarenhet av kundsupport
• Goda kunskaper i MS Office
• Erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på tre månader med anställning hos SW och eventuell möjlighet till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Amarelle, 040-665 51 51.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Publiceringsdatum
2014-11-29

Arbetstider och omfattning
3 månader enl. ök.

Ersättning
Enl. Ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Amarelle +46 406655153

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4 tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2084967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: