Deltidsbrandmän/Första Insatspersoner med placering i Sävsjö

Sävsjö kommun, Myndighetsförvaltningen / Brandmansjobb / Sävsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla brandmansjobb i Sävsjö, Vetlanda, Nässjö, Eksjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sävsjö kommun, Myndighetsförvaltningen i Sävsjö

Välkommen till ett gott liv i barnvänliga Sävsjö.
En liten kommun med stora möjligheter - mitt i Småland.
Rik på upplevelser, kultur och natur.
Expansivt näringsliv och härliga boendemöjligheter.
Låt dina drömmar få plats - välj Sävsjö!

Vi söker nu Första Insatspersoner till Räddningstjänsten i Sävsjö kommun med placering i Sävsjö.

Räddningstjänstens organisation består av en räddningschef, en ställföreträdande räddningschef och en materialförvaltare som är heltidsanställda samt de operativa styrkorna i Sävsjö och Stockaryd som består av deltidsbrandmän.

Deltidsbrandmännen har jour var tredje vecka och har en inställelsetid till brandstationen på fem minuter dygnet runt. I kommunen finns också en insatsledare i beredskap dygnet runt.

Sävsjö kommuns räddningstjänst är också en del av Räddsam F som är ett samarbete mellan 13 kommuner i Jönköpings län, Ydre kommun i Östergötlands län samt SOS Alarm. Med gemensamma krafter hjälps vi åt i såväl den operativa räddningsinsatsen som i det förebyggande arbetet. Inom Räddsam F finns ett stort antal brandmän, styrkeledare, insatsledare och brandingenjörer i beredskap året runt, dygnet runt.

Vill du bli en av oss?


Publiceringsdatum
2017-03-17

Arbetsuppgifter
Som Första Insatsperson har du en tjänst som deltidsbrandman i grunden.
Som insatsperson är du med och skapar trygghet i samhället och du har en vilja att hjälpa andra människor som behöver hjälp och stöd.
Du larmas ut vid olika akuta nödlägen som bränder, sjukvårdslarm, trafikolyckor, drunkningar och andra akuta situationer då liv kan vara i fara.
Du kommer att få en bra utbildning som ger dig förutsättningar att klara av jobbet.
Beredskap kommer att ingå i tjänsten med beredskap var tredje alternativt var fjärde vecka.


Kvalifikationer
Insatspersonerna ingår som en del av Sävsjöstyrkan. Du som söker ska bo i Sävsjö och ha ditt dagliga arbete i Sävsjö.

Vi söker dig som har en omtänksam och respektfull attityd inför sina medarbetare och de människor man möter i sitt arbete.
Du ska vara fullt frisk med god fysisk förmåga samt godkänt resultat enligt vårt testprogram efter genomförda tester.

En bra insatsperson enligt oss har en vilja att bidra till ett säkrare samhälle och delar vår syn på att yrkesrollen är oberoende av vilket land eller kultur man har sina rötter i och vilket kön eller sexuell läggning man har.

Vi ser gärna att du är en person som kan ta egna initiativ, har god samarbetsförmåga och hög stresstålighet. Datorvana och goda kunskaper i Office-paketet ses som en merit.
Körkort lägst B erfordras och du ska senast 12 månader efter anställningsdatum uppvisa C- behörighet. Arbetsgivaren delfinansierar utbildningen till denna C- behörighet.


Ingen erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga Jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-10
Ange följande referens när du ansöker: A664186
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars-Göran Andersson 0382-155 50

Företag
Sävsjö kommun, Myndighetsförvaltningen

Adress
Sävsjö kommun, Myndighetsförvaltningen
Djurgårdsgatan 1
57680 Sävsjö

Kontorsadress
Sävsjö

Jobbnummer
3381992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sävsjö kommun, Myndighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sävsjö kommun, Myndighetsförvaltningen: