Dansk-eller finsktalande Support Tekniker till Experis IT

Experis AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis IT söker dig som är dansktalande eller finsktalande och IT-intresserad till vår kund i södra Stockholm. Företaget är en större nordisk koncern inom fastighetsinstallation, och har en positiv och dynamisk arbetsmiljö med stora möjlighet till utveckling med flera typer av supportärenden på olika nivåer. För våra konsulter hos oss på Experis IT erbjuder vi en unik möjlighet för dig som vill utvecklas tillsammans med Experis Academy. Välkommen med din ansökan idag!

Dina arbetsuppgifter i First Line-teamet:

Vid bemanning av Service Desk är arbetsuppgifterna:

* Hantera ärenden i Infrastructure Support-kön
* Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av företagets system, verktyg och utrustning.
* Motta, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT i företaget.
* Vara sambandet mellan användarna, företagets IT-avdelning och externa leverantörer.
* Motta, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
* Ha överblick över och kontrollera att överenskomna SLA hålls och rapportera till berörda parter om så inte är fallet.



Vid behov också bemanna Front Desk:

* Fungera som Second Line i Service Desk (primärt för tilldelat område) innehållande nedanstående delar;

* PC-support och användarstöd
* Ansvar för kontorens lokala nätverk inkl. PC, Mobiltelefoner, Surfplattor, Servers, Utskriftsenheter, Switchar och trådlösa accesspunkter

* Delta i gemensamma IT-projekt.





Vem är du?

För denna tjänst söker vi efter dig som har ett stort IT intresse och vill utvecklas i din supportroll. Du har lätt för att prata med andra människor och brinner för att hjälpa till där din kompetens behövs. För att lyckas i denna roll tror vi att du är service-minded och gillar att prata med och hjälpa människor. Du kommer att jobba med ett härligt gäng med stora utvecklingsmöjligheter!

För att vara rätt person till rollen som First Line supporttekniker behöver du:

* Flytande i tal och skrift i danska eller finska samt både svenska och engelska
* Erfarenhet av att arbeta med IT-support
* Vara van vid och trivas med att supportera och vägleda användarna på ett trevligt och pedagogiskt sätt för att lösa deras ärenden
* Ett stort och genuint intresse för IT, teknik och service

Det är en stor fördel om du har arbetslivserfarenhet av följande:



* Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:

* Syscom Pureservice (Ärendehanteringssystem)
* BraNet Quicksupport (Fjärrstyrning av PC)
* Citrix Shadow (Fjärrstyrning av Citrix-sessioner)
* Symantec Management Console (PC-Image och mjukvarudistribution)
* Remote Desktop (Övervakning och administration av servrar)
* Microsoft Management Console - (Administration av AD och Exchange)

*

* Windows Server 2008/2012
* Windows 7 och 10



* Citrix-installation (Citrix Receiver 6.5)
* Microsoft Office (MS Office 2013)
* Active Directory-installation
* Microsoft Exchange-installation (Exchange 2013 hybrid mot Office 365)
* Hemmakontorslösning (Citrix Gateway & Portwise)



På plats hos vår kund kommer du att få lära dig följande:

* Företagets Agresso-installation
* Företagets Bravis-installation
* Företagets BraDok-installation
* Företagets Handyman-installation
* Agda Lön (Lönesystem)
* PowerProject (Tidplaneringsprogram)
* Lube (Kalkylprogram Ventilation)
* TenWin (Kalkylprogram VS)
* MaxiKod (Kalkylprogram El)





Vad kan Experis IT erbjuda dig?

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Tillsammans med din personliga Konsultchef tar vi fram en karriärplan baserat på dina mål och våra möjligheter! Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriär-mål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med kollektivavtal, semesterersättning, pensionsavsättning och försäkring



Publiceringsdatum
2019-11-11

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult, är du välkommen att maila: Anna.Aurell-Sundvall@se.experis.com.



(Danska OR Dansk) AND (Facebook AND Monster) AND (Sverige OR Sweden) AND ("First Line" OR "Support")

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "39f8475c-e4ac-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis IT

Jobbnummer
4949512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: