Customer Support till fordonsindustrin

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av kundtjänstarbete alternativt besitter annan administrativ erfarenhet? Är du dessutom service-minded och har lätt för att sätta dig in i nya miljöer och arbetsuppgifter? Då kan denna möjlighet vara något för dig! Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare som kan börja relativt omgående till vår globala kund inom fordonsindustrin.

Publiceringsdatum
2019-03-13

Om tjänsten
Som kundtjänstmedaretare hos vår kund kommer du att vara en del av ett globalt bolag, verksamma inom fordonsindustrin. Du kommer tillhöra en mindre del av bolaget som ansvarar för distributionen av merchandise-produkter, det handlar främst om B2B-försäljning. Produkterna säljs nästan uteslutande via webshop och som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att supportera kunder med information gällande frågor som kan uppstå kring produkterna, leverenser, priser, webshopens funktionalitet etc. Du kommer att hantera ärenden och returer, registrera manuella ordrar samt supportera bolaget på diverse event och mässor. Alla frågor från kunder registreras i ett CRM-system.

Dina arbetsuppgifter kommer således att vara:
• Support till kunder i frågor kring produkt, leverens, pris, webshop osv.
• Hantera fel och returer
• Registrera manuella ordrar
• Delta och representera bolaget på event och mässor

Tjänsten har placering på Lindholmen.

Om dig
Vi söker dig som har viss erfarenhet av kundtjänstarbete alternativt annan administration sedan tidigare. Har du också erfarenhet av att registrera ärenden i CRM-system är det meriterande. Det viktigaste är att du som person är service-minded, bra på att skapa goda relationer samt är effektiv och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vår kund är mån om att få in en person som lär sig snabbt och som kan bli självgående på kort tid. Vidare behöver du också ha god administrativ struktur. Då vår kund är global kräver denna tjänst mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Kan du dessutom fler språk är detta meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Customer Support är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget pågår initialt till den 31 december 2019, med chans till förlägning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten ska påbörjas så snart som möjligt. Skicka därför gärna in din ansökan redan idag! Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via 0736-847266

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!



Customer Support | Kundtjänst | Administration

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-20
Ange följande referens när du ansöker: ref-27882
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4666970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: