Customer Support Specialist till Tieto Welfare

Tieto Sverige Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tieto Sverige Aktiebolag i Skellefteå, Östersund, Stockholm, Linköping, Skövde eller i hela Sverige

Har du intresse för teknik och trivs med att lösa problem? Är du en ansvarstagande och driven person som vill utvecklas i jobbet? Välkommen till oss på Tieto! Vi brinner för att utveckla både våra kunders verksamhet och vårt samhälle genom IT. Vi tror på individens förmåga att tillsammans med andra åstadkomma detta genom att aktivt uppmuntra självständigt tänkande och handlande.

Ansvarsområde
Vi behöver nu förstärkning av dig som vill anta utmaningen som support specialist inom vårt område Welfare. Ditt fokus blir att, tillsammans med övrig supportpersonal, vägleda de kunder som använder våra lösningar. Problemlösning och teknisk support i kundernas olika driftsmiljöer, utredningsarbeten runt frågor som rör våra verksamhetssystem och beroenden runt dessa (databas, nätverk, datorer etc).

Vi tror Du har
• Utbildning på högskolenivå inom IT eller motsvarande praktisk erfarenhet.
• Gärna flera års erfarenhet av tidigare arbete med teknisk support.
• Goda kunskaper i Windows Server och gärna någon databashanterare, främst SQLServer,
• Förståelse om nätverk och kommunikation, Active Directory, brandväggar
• Kunskaper rörande Terminalserver/Citrix
• Gärna programmeringskunskaper och praktiska erfarenheter av det
• God prioriteringsförmåga, är social, driftig och analytisk.
• Förmåga kunna skapa och hålla en god relation med de kundkontakter du möter

Vi själva tycker att arbetet hos oss är både roligt och utvecklande och vi välkomnar dig som vill använda din tidigare erfarenhet på nya områden.

Intresserad?
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev via tieto.se/karriar så snart som möjligt men senast 30 januari. Har du frågor om tjänsten, kontakta Hans Eriksson på 010-481 81 81.

Vi undanber oss samtal från rekryteringsföretag.

At Tieto we are a team of professionals spread across many countries who are working on the frontline of a wide range of industries. We inspire, we engage and we deliver. We have global capabilities and a strong presence where our clients need it - in the Nordics or via local delivery centres across the globe.

Are you looking for a career with a company that both challenges and cares? Welcome to Tieto. We are committed to developing enterprises and society through information technology. We believe in openness, independent thinking, and in giving our people the freedom to be their exceptional selves. We are the largest Nordic IT services company providing full lifecycle services for both private and public sectors.

Publiceringsdatum
2017-12-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Eriksson 010-481 81 81

Företag
TIETO SVERIGE AKTIEBOLAG

Adress
TIETO SVERIGE AKTIEBOLAG
Fjärde Bassängvägen 15
16487 KISTA

Kontorsadress
FJÄRDE BASSÄNGVÄGEN 15

Jobbnummer
3866852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tieto Sverige Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tieto Sverige Aktiebolag: