Customer Support Specialist till Nielsen

Nielsen Services Sweden AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nielsen Services Sweden AB i Stockholm, Uppsala, Enköping, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Customer Support Specialist / Client Response Executive
Gör skillnad för våra kunder och deras verksamhet!

Vi söker dig som trivs i en kundnära roll och marknadsanalys inom FMCG. Du kommer dagligen vara i kontakt med Nielsens olika kunder i frågor kring våra tjänster och produkter. Frågorna varierar men är ofta kopplade till hur våra kunder får ut önskad information från vår data på bästa sätt. Vi ser därför det som viktigt att du är intresserad av att lösa dessa frågor tillsammans med våra kunder. Det här är Nielsen!

ROLLEN
Hos Nielsen blir du en del av vårt nordiska kundsupport team bestående av professionella och engagerade kollegor med fokus på kunskapsöverföring och tvär-nordiska initiativ.

Arbetet består primärt av att ta hand om kundförfrågningar från alla våra kunder i vårt onlineverktyg SalesForce. Rollen kräver förmågan att navigera internt i organisationen, såväl som en passion att göra våra kunder nöjda. Du kommer att få en stark förståelse av vår verksamhet och ett stort internt kontaktnätverk. Arbetet är varierande och spännande, och frågorna från våra kunder ser aldrig helt lika ut. Du kommer även leda utbildningar för våra kunder i vårt system, antingen hos Nielsen eller externt hos våra kunder.

DINA KUNSKAPER
Vi söker dig med kunskapen och viljan att hålla kunden i fokus. Du har förmåga att handskas med olika uppgifter samtidigt, samt viljan att bidra till en bra laganda. För att bli framgångsrik i arbetet är det viktigt med en vilja till ständig förbättring och utveckling.

VI SÖKER DIG SOM HAR:
• Kandidatexamen inom företagsekonomi, marknadsföring, teknik/data eller motsvarande erfarenhet
• Trivs i en utåtriktad roll och har utmärkta färdigheter i att bygga relationer, både internt och med kunder
• Är en lagspelare som uppskattar att utvecklas tillsammans med teamet
• Är självgående och resultatorienterad med förmågan att prioritera det som är viktigt
• Flytande svenska och engelska, både i tal och i skrift

Det är meriterande om du dessutom har:
• Erfarenhet av business-to-business (B2B) kundservice av mer komplexa lösningar
• Erfarenhet från detaljhandeln, exempelvis som säljare i butik
• Erfarenhet av att hålla utbildning

VI ERBJUDER:
• Ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag i snabb utveckling
• En kunnig organisation, givande arbete och en trevlig och informell arbetsmiljö
• Konkurrenskraftigt erbjudande och kollektivavtal (tjänstepension, föräldralön mm.)
• 37.5 timmars arbetsvecka, friskvårdsbidrag mm.
• Ljusa och trevliga lokaler på Södermalm

VILL DU BLI EN AV OSS?
Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna vår Sweden Client Service Online Manager, Maria Åström på telefon +46 8 453 26 21 eller mail maria.astrom@nielsen.com

Ansök genom vår portal med ditt CV, antingen på svenska eller engelska.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt och men inte senare än 31:a maj 2018.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2018-04-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31

Kontakt
maria.astrom@nielsen.com

Företag
Nielsen Services Sweden AB

Adress
Nielsen Services Sweden AB
Maria Skolgata 83
11891 STOCKHOLM

Jobbnummer
4100425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nielsen Services Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nielsen Services Sweden AB: