Customer support manager till global molntjänst i Linköping

Taxicaller Nordic AB / Ekonomichefsjobb / Linköping
2017-09-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer support manager till global molntjänst i Linköping" (publicerad 2018-03-07) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Taxicaller Nordic AB i Linköping, Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Vi söker en customer support manager till vårt kontor i Linköping för att höja nivån på vår kundsupport ytterligare en nivå.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda våra två support-team. 2nd line support sitter på vårt kontor i Linköping och 1st line support är offshore (inga resor i tjänsten kommer att bli aktuella).
Du kommer att vara spindeln i nätet som ser till att supporten hela tiden prioriterar supportärendena rätt och att alla kunder får svar tillräckligt snabbt. Du kommer även att ansvara för schemaläggningen, t.ex. kalla in en ersättare om någon på 1st line support ej kan jobba ett skift, eftersom vår 1st line support måste vara online 24/7.
Du kommer vara med och utveckla processer så att vår support kan jobba mer effektivt och så att våra kunder kan hitta svaren på sina frågor själva så att de inte behöver kontakta vår support.
Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera 2nd line support-arbete där du har mycket kontakt med våra viktigare kunder.
All intern kommunikation sker på engelska.
Du kommer kontinuerligt rapportera till VD:n om aktuell status och ha mycket tät kontakt med honom.

Vi söker dig som passar in på följande beskrivning:
• Du har jobbat med kundsupport i en teknikmiljö (gärna inom mjukvara).
• Du har stort intresse för datorer och mobila lösningar.
• Du talar svenska och engelska flytande då du kommer ha kundkontakter i dessa språk.
• Du har lätt för att sätta dig in i och förstå kundens och slutanvändarens behov.
• Du har mycket goda ledaregenskaper.
• Du är en driven person som ständigt överträffar din omgivnings förväntningar.

Vi ser det som positivt om:
• Om du har goda kunskaper i spanska, eftersom vi har många spansktalande kunder.

TaxiCaller startades 2011 och har utvecklat ett taxibokningssystem som snabbt nått internationella framgångar och används idag av taxibolag i hela världen. TaxiCallers system är revolutionerande i och med att vi använder den senaste teknologin inom både webb-lösningar och smarta mobiler (iPhone och Android). Vi upplever en stark efterfrågan på vår produkt och vi behöver därför utöka vår supportavdelning.
Vi har vårt huvudkontor i Mjärdevi i Linköping.
Mer information om oss finner du på: www.taxicaller.com och www.linkedin.com/company/taxicaller

Varaktighet, arbetstid
• Spännande och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö. * En trevlig arbetsmiljö och högt i tak. * Stora möjligheter att påverka både företagets och sin egen utveckling.

Publiceringsdatum
2017-09-20

Ersättning
• Attraktiva ersättningsnivåer och förmånspaket.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-17
Ange följande referens när du ansöker: Support manager

Företag
TaxiCaller Nordic AB

Adress
TaxiCaller Nordic AB
Teknikringen 1 A
58330 Linköping

Kontorsadress
Teknikringen 1 A

Jobbnummer
3706900

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Taxicaller Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Taxicaller Nordic AB: