Customer Service till globalt företag i Mölndal

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Trivs du med att arbeta i högt tempo med fokus på internationella kontakter, service och långsiktig kundvård? Vill du ingå i ett högpresterande team där kunden alltid ligger i fokus? Vi på Adecco ger dig möjligheten att utvecklas som Customer Service hos vårt kundföretag!

Publiceringsdatum
2017-10-26

Om tjänsten
Vårt kundföretag är en global koncern mer verksamhet i 130 länder och drygt 89 000 anställda världen över. Koncernen är verksam inom flera områden, bland annat containerfrakt, terminalhantering och oljeframtagning. Du kommer att arbeta i Göteborg och på kontoret arbetar säljare, kundtjänst, operatörer och logistiker tillsammans för att bemöta behovet hos alla 59 000 kunder världen över.

Som Customer Service är du första kontakten på företaget och arbetar med kundrelationer över hela världen. Du kommer till stor del att hantera avvikelser i transportbokningar och ha nära kontakt med kunderna gällande dessa, både via telefon och via mail. Du besvarar löpande de frågor som inkommer och arbetar för att hitta bästa lösningen för dina kunder och möta deras behov. I dina arbetsuppgifter ingår även att identifiera och förbättra processer och dagliga rutiner för att hålla företagets kundbemötande i världsklass. Vidare kommer du att arbeta proaktivt med att förbättra kundens upplevelse, detta genom ett professionellt bemötande och med en hög känsla för service.

Om dig
Du som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi och erfarenhet av att bemöta kunder, samt erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter kommer snabbt att känna dig trygg i din nya roll. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Som van datoranvändare, vad gäller både Officepaketet och olika affärssystem, kommer du snabbt att komma in i dina nya arbetsuppgifter.

För att trivas på den här arbetsplatsen är du en stresstålig person som drivs av att ta egna initiativ och av att själv få driva ditt arbete framåt. Du är själv ansvarig för att nå uppsatta resultat och bidra till företagets framgång. Vidare är du en teamplayer med god kommunikativ förmåga som tycker om att interagera med andra människor. Med förmåga att lösa problem snabbt och en positiv inställning hanterar du det höga tempo som råder och en föränderlig arbetsmiljö. Nya utmaningar ser du som positivt då du har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Har du även god analytisk förmåga är detta rätt tjänst för dig!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Customer Service är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är ett löpande behov och för rätt person finns stora möjligheter till att tjänsten övergår till en anställning direkt hos vårt kundföretag.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3769091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: