Customer Service Specialist till BillerudKorsnäs Frövi - Tysktalande

BillerudKorsnäs Skog & Industri AB / Kundservicejobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BillerudKorsnäs Skog & Industri AB i Lindesberg, Örebro, Katrineholm, Sala, Borlänge eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en internationell kontext där ingen dag är den andra lik? Då har vi ett jobb för dig! Vi söker nu en Customer Service Specialist till BillerudKorsnäs i Frövi och avdelningen Customer Service Cartonboard.
Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Du förväntas tillhandahålla förstklassig kundservice gällande orderprocessen, från förfrågan till slutleverans hos kund. Arbetet innebär nära dialog med kund och ansvarig säljare angående samtliga förekommande frågeställningar inom de områden som ingår i tjänsten. Som Customer Service Specialist har du en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet.
Du kommer att ingå i ett mindre team men arbeta på en avdelning om totalt 20 st Customer Service Specialist-kollegor, som alla arbetar mot olika marknader. På avdelningen finns även Production Planners som man i rollen har stor samverkan med.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Koordinera och utveckla hela "order to cash"-processen.
Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura.
Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls.
Aktivt delta i utvecklingen av arbetsprocesser och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet.


Som Customer Service Specialist rapporterar du till Team Leader Customer Service. Anställningsformen är tillsvidare och tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort är Frövi, cirka 3 mil från Örebro. I denna tjänst finns viss möjlighet till flexibelt arbete.

Publiceringsdatum
2022-08-26

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Examen från Yrkeshögskola, Högskola eller Universitet, gärna inom logistik eller ekonomi. Alternativt likvärdig erfarenhet.
En god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden.
God datorvana och erfarenhet från att arbeta i olika IT system.
En god kommunikativ förmåga och kunna kommunicera flytande på tyska, engelska och svenska, i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att passa i rollen på bästa sätt ser vi gärna att du arbetar strukturerat, vilket innebär att du alltid levererar kvalitet. Som person ser vi gärna att du är van att omprioritera bland dina uppgifter och att du trivs med att den ena dagen inte är den andra lik. Vi tror att samarbete med andra är en framgångsfaktor, och ser gärna att du håller med oss om det samtidigt som du har förmågan att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. För att framgångsrikt arbeta i rollen som Customer Service Specialist kan du identifiera utvecklingsområden och förbättringsbehov i våra system, processer och i våra sätt att arbeta. Genom din förmåga att framföra dina idéer bidrar du i den utvecklingsresa vi har påbörjat.
Vi erbjuder dig:
En möjlighet att växa genom ditt arbete och utvecklas professionellt.
Många kollegor att lära sig av, både lokalt och internationellt.
Ett utmanande arbete med olika kunder och produkter.
Stora kontaktytor och samarbete inom företaget i stort.
En självständig roll där du får stort ansvar för ditt eget arbete och är en viktig kugge i organisationens motor.
En engagerad chef. Läs mer om Emelia här (https://www.billerudkorsnas.se/karriar/karriarmojligheter/emilia)
Se filmklippet där vi besöker avdelningen Customer Service Cartonboard i Frövi här (https://www.billerudkorsnas.com/career/get-to-know-us/the-employee-calendar/lucka-12)
...och många flera andra anledningar som vi gärna berättar om!

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader för Customer Service Cartonboard Emelia Nydén per mail: Emelia.Nyden@billerudkorsnas.com, alt. via telefon: 070-1677615 alternativt kan du även kontakta Manager Customer Service Cartonboard, Christina Jansson, Christina.Jansson@billerudkorsnas.com, alt: +46701677123
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-11. Vi hanterar urvalet löpande.
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare som uppmuntrar mångfald och alltid strävar efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder psykometriska tester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Billerudkorsnäs Skog & Industri AB
FRÖVIFORS
71880 FRÖVI

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Billerudkorsnäs Skog & Industri AB (org.nr 556023-8338), https://www.billerudkorsnas.se
Frövifors (visa karta)
718 80  FRÖVI

Arbetsplats
Korsnäs Aktiebolag

Jobbnummer
6920176

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BillerudKorsnäs Skog & Industri AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BillerudKorsnäs Skog & Industri AB: