Customer Service Representative & SAP Key User

Aktiebolaget Skf / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktiebolaget Skf i Göteborg, Borås, Tranemo, Ulricehamn, Gislaved eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av logistik, supply chain och kundservice? Motiveras du av att få arbeta i ett dynamiskt klimat och vara del av ett stöttande team? Vill du få möjligheten att vara med och driva vår utveckling framåt? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Det här en möjlighet för dig att få arbeta inom ett dynamiskt, värdefullt och växande industrisegment. Du kommer att ingå i ett erfaret team med ett öppet arbetsklimat. Du kommer dessutom att få ett mångkulturellt och internationellt kontaktnät både inom SKF och bland våra kunder.

Som Customer Service representative kommer du ansvara för hanteringen av kundorder-, leverans- och betalningsrelaterade uppgifter till några av SKF Sveriges största och mest krävande kunder inom bilindustrin. Du kommer dessutom att delta i olika externa och interna aktiviteter för att förbättra SKFs service till våra kunder och förbättra processer och system på avdelningen. Du kommer arbeta nära säljare och applikationsingenjörer i ett dedikerat kundteam om 20 personer, varav omkring 10 Customer Service Representatives. Genom att ge kundstöd av högsta kvalitet bidrar du till våra affärsmål.

Arbetsuppgifter och ansvar
• Bygga och underhålla starka relationer och god kommunikation med kunder och kollegor för att tillsammans öka kundnöjdheten
• Ansvara för hela orderhanteringsprocesser, från mottagandet av ordern till leverans och/eller faktura, med stort fokus på proaktiv uppföljning
• Arbeta för bättre leveranslösningar genom att välja de mest kostnadseffektiva alternativen för orderhantering, förpackningar, förråd och transporter
• Bidra till ett positivt kassaflöde genom att stötta fakturerings- och betalningsprocessen och föreslå och vidta åtgärder vad gäller förfallna fakturor, betalningsvillkor och kreditgränser
• Hantera eventuella reklamationer, fordringar eller returer och säkerställa att korrigerande åtgärder uppfyller föreliggande krav
• Stödja säljteamet med information inför exempelvis offerter, förhandlingar, revisioner och projekt
• Definiera och uppdatera rätt SAP masterdata, parametrar och rapporter för att effektivisera arbetssätt och stötta kollegor på avdelningen, samt vara kontaktperson för SKF IT vid förbättringar och uppdateringar av system och processer

Vi ser att du som söker har
• Minst gymnasieexamen, högre utbildning inom exempelvis logistik, sales eller IT är meriterande
• Arbetslivserfarenhet inom Customer Service, säljstöd och arbete direkt mot kund
• Goda datorkunskaper inom Office 365 och SAP
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Andra språkkunskaper (franska, tyska, italienska, mandarin) är meriterande
• Goda kunskaper och förståelse för logistik/demand chain
• Teknikintresse och/eller erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande
• Erfarenhet av att vara super user för IT-system är meriterande
• Kunskap om SKFs produkter, system och processer är meriterande

Du kommer att trivas här om du
• tycker att det är en självklarhet för dig med gott samarbete och förstår vikten av att varje medarbetare måste bidra på bästa sätt för ett lyckat utfall. Du har lätt för?att prioritera i ditt arbete och?kan?snabbt skifta fokus för?att?lösa de?problem och utmaningar som uppstår. Vidare är du tydlig?i din kommunikation samt?professionell och förtroendeingivande i ditt bemötande där kundens bästa är i fokus. Du tycker om att vara med där det händer mycket och kan hantera ett arbete där tempot bitvis är högt. Du är organiserad och ansvarsfull samt har förmågan att uthålligt lösa de oklarheter som kan uppstå i vardagen. Som person är du öppen för nya lösningar och motiveras av att vara med och driva utvecklingen av våra IT-system och arbetssätt.

Vi erbjuder
• en möjlighet att få arbeta med några av Sveriges största och mest välstrukturerade företag. Du kommer att ingå i ett dynamiskt och erfaret team med ett öppet och familjärt arbetsklimat. Du kommer även att få ett internationellt kontaktnät både inom SKF och bland våra kunder. I denna roll får du dessutom djup insyn i svensk fordonsindustri samtidigt som du kan se tydliga resultat på ditt eget arbete som innebär att du får vara med och bidra med värde till hela organisationen. Som anställd på SKF har du tillgång till Kristinedals träningscenter, fräscha lokaler, goda utvecklingsmöjligheter och om du vill kan du få driva och delta i utvecklingsprojekt.

Publiceringsdatum
2019-03-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AKTIEBOLAGET SKF

Kontorsadress
HORNSGATAN 1

Jobbnummer
4644383

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktiebolaget Skf

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktiebolaget Skf: