Customer Service Manager till Addtech

Centric Professionals AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Är du redo att ta nästa steg på en spännande resa hos en stor svensk teknikhandelskoncern? Gillar du att ge bra service? Har du erfarenhet av projektledning och IT-infrastruktur? Då har du kommit rätt. Centric söker nu för Addtechs räkning en medarbetare till deras verksamhetsfokuserade IT-funktion.

Addtech IT:s uppdrag är att stötta bolagen att bli lönsammare genom att sälja mer och arbeta smartare och effektivare.

Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos Addtech.


Publiceringsdatum
2018-04-17

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Service Manager på Addtech IT ansvarar du för att skapa och säkra ett väl fungerande samarbete med dotterbolagen inom Addtech genom att vara närvarande och drivande hos dem. Addtech IT behöver mer fötter på jorden och mer tid till att vara hos dotterbolagen. Du kommer att säkerställa väl genomförda projekt på dotterbolagen genom att agera projektledare och styrgruppsmedlem vid olika typer av projekt.Tjänsten innebär resor (ofta över dagen) för besök på dotterbolagen och är placerad i Solna.

Ansvarsområden
• Hantering av dotterbolag inom tjänsten för den digitala arbetsplatsen, CoreNet, omfattande onboarding, vidareutveckling och förbättringar. Du ska jobba med kundnöjdhet inom CoreNet och säkerställa goda relationer med dotterbolagen.
• Driva samverkan med bolagen. Ligga nära dem och hålla koll på vad som händer i deras verksamheter för att därmed fånga upp krav från dem och ta med dessa till Addtech IT.
• Uppföljning av våra leverantörers leverans till dotterbolagen.
• Relevant omvärldsbevakning.
• Bidra med idéer till strategisk utveckling av Addtech IT:s tjänster.
• Driva projekt på bolagen inom Addtech IT:s alla olika områden.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av projektledning inom IT och som haft kundkontakt. Som person är du driven, självständig och ansvarsfull. Du har alltid kunden i fokus och drivs av att hitta lösningar på problem. Du är glad, positiv och tycker om att arbeta i ett högt tempo.

Andra viktiga egenskaper är att du är social, prestigelös samt har en god pedagogisk förmåga som gör att du kan kommunicera med olika typer av människor inom organisationen.

Kvalifikationer
• Avslutad högskoleutbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst 5 års erfarenhet i liknande roll
• Bred erfarenhet av driftsmiljöer
• Erfarenhet av kravställarroll
• Van att leverera projekt enligt plan och budget
• Flytande svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
• Tidigare erfarenhet av liknande tjänster
Vad vi erbjuder
Addtech är en svensk börsnoterad teknikhandelskoncern. Verksamheten består av cirka 120 självständiga bolag som säljer högteknologiska produkter och lösningar till kunder inom framför allt tillverkande industri och infrastruktur i ca 20 länder. Addtech skapar optimala förutsättningar för dotterbolagens lönsamhet och tillväxt.

Addtech IT erbjuder
Addtech strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger sina medarbetare stora möjligheter till utveckling.

Förutom ett härligt gäng bestående av 5 stycken kollegor får du som anställd hos Addtech alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Addtech sätter stort värde i att medarbetare utvecklas trivs på arbetsplatsen. Frihet under ansvar där medarbetare förväntas ta eget ansvar.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Roger Kårsjö på tfn: 0704-649889 eller roger.karsjo@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, Customer Service Manager, Projektledare, projektledning, IT-projekt, Service Manager, Technical Manager, project management, konsult, Consultant, data, IT consultant, Addtech, Solna.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 1523952703419
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Kårsjö roger.karsjo@centric.eu 0704-649889

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Landsvägen 57
16900 SOLNA

Kontorsadress
Landsvägen 57 17266 Sundbyberg

Jobbnummer
4087821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: