Customer Service Manager/ Chef Kundservice

Lactalis Group & Skånemejerier / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lactalis Group & Skånemejerier i Malmö, Kristianstad, Hjo eller i hela Sverige

Skånemejerier, med säte i Malmö, är Sveriges näst största mejeriföretag, med en årlig omsättning om knappt 4 miljarder SEK. Verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. Koncernen har ca 600 anställda. Bland varumärkena finns Skånemejerier, Bravo, Allerum, Hjordnära, Åsens och Lindahls. Sedan 2012 ingår Skånemejerier i franska Groupe Lactalis-koncernen. Skånemejeriers systerkoncern Lactalis Scandinavia har sitt huvudkontor i Skaevinge, Danmark, med en årlig omsättning om ca 900 MSEK. Lactalis Scandinavia marknadsför och säljer Lactalis produktportfölj i Danmark, Sverige, Finland och Norge. Kända varumärke är Président and Galbani. Läs mer om Skånemejerier på www.skanemejerier.se och Lactalis på www.lactalis.fr

Customer Service Manager/ Chef Kundservice

Kontor: Malmö

Skånemejerier söker en driven ledare som vill fortsätta utveckla vår kundserviceavdelning. Du kommer få jobba med ett kunnigt team som varje dag skapar mervärde för våra kunder genom fokus på service. Våra kunders ständigt nya krav ställer höga krav på snabbhet och följsamhet och vi söker därför dig som vill leda vår utveckling mot och förbi dessa förväntningar.
Du kommer jobba nära stora delar av företaget, framförallt sälj, logistik, ekonomi, kvalitet och produktion och rapporterar direkt till vår Supply Chain Director.

Som kundservicechef har du lätt att kommunicera snabbt och tydligt med både medarbetare och kunder. Du är analytisk, strukturerad och proaktivt, vilket kommer hjälpa dig att lyckas med uppdraget.

Ansvarsområdet innefattar bland annat:
• Leda kundservicefunktionen i linje med företagets övergripande mål och policy
• Utveckla processer, rutiner, verktyg och sätt att arbeta för att kontinuerligt förbättra kundservicens prestanda och förmåga för att möjliggöra fortsatt utveckling
• Leda utvecklingen av kundtjänst och Supply Chain och ta fram nya hållbara koncept, idéer och metoder för att förbättra förmåga och kostnadsstrukturer
• Definiera, analysera och rapportera KPI för att förbättra levreansen, samt vidta åtgärder vid behov
• Utveckla teamet för att möta framtida utmaningar och förändringar
• Ansvarig för att driva IT-systemutveckling kring kundservice
• Taktiskt gränssnittet mot våra kunder gällande service, order och leverans.
• Stötta teamet med prioriteringar, genom process, verktyg och ledarskap.
• Ansvarig för godkänd budget och resultat inom ansvar
• Bemyndigande att fatta beslut som krävs för att driva bästa praxis och processutveckling.
• Bemyndigande att godkänna kreditfakturor enligt gruppens myndighetspolicy
• Säkra en bra arbetsmiljö i enlighet med regler och föreskrifter
• Del av Supply Chain ledningsorganisation

Vi tror starkt på att man kommer långt med rätt inställning men för att lyckas i rollen är nedan kompetenser viktigt:

• Civilekonom eller Teknik eller annan relevant akademisk utbildning inom Supply Chain
• Svenska och Engelska
• Mycket god kännedom om Supply Chain inklusive kund- och leverantörsstruktur
• Mycket god kännedom om Supply Chain och Logistics processer inklusive senaste bästa praxis
• God övergripande kunskap om Supply Chain IT-system
• Minst 3 års erfarenhet inom kundservice, logistik, planering eller liknande.
• Erfarenhet inom FMCG

Vem trivs hos oss:

För att trivas hos oss har du vilja, driv för sälj, service och logistik. Du är en lagspelare som gillar nära samarbete med både ditt team, andra funktioner och kunder. Du är duktig på att bygga nätverk och förtroenden. Du använder feedback och alltid villig att lyfta dig ännu ett steg för att bli en bättre ledare. För den som vill finns alla möjlighet att utvecklas inom bolaget. Du tar ett stort eget ansvar och egna initiativ för att lösa problem.

Låter detta som en intressant utmaning är du välkommen att skicka in din ansökning senast 2017-12-31. Vi jobbar löpande med urvalet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-31
Ange följande referens när du ansöker: Kundservice chef
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR Partner Sandhya Nair 040-619 30 07

Företag
Lactalis Group & Skånemejerier

Adress
Lactalis Group & Skånemejerier
Boplatsgatan 6
20503 MALMÖ

Kontorsadress
Boplatsgatan 6

Jobbnummer
3833991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lactalis Group & Skånemejerier

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lactalis Group & Skånemejerier: