Customer/Service Manager - kund/tjänsteansvarig

Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen i Stockholm, Solna, Huddinge eller i hela Sverige

Karolinska Institutet

Karolinska Institutets mål är att förbättra människors hälsa genom utbildning och forskning. Kärnverksamheten stöds administrativt av medarbetare vid Universitetsförvaltningen och institutionerna.

Universitetsförvaltningen stödjer KIs institutioner och ledning, de tre styrelserna och deras underorgan. Universitetsförvaltningen svarar dessutom för administrativt stöd och samordning för flera centrumbildningar och projektorganisationer.

Avdelning
Tjänsten som Service Manager är placerad på enheten Tjänster inom IT-avdelningen. Som medarbetare på Tjänsteenheten arbetar man tillsammans med övriga enheter på IT-avdelningen med att leverera olika tjänster till Karolinska Institutet enligt överenskomna avtal och servicenivåer.

Publiceringsdatum
2013-05-24

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ansvarig för en eller flera av IT-avdelningens kunder (KIs institutioner/avdelningar) och/eller tjänster. Exempel på tjänster är klienttjänst, nättjänst, webbhotell, e-post och e-möten. Du kommer att ha en senior roll med helhetsansvar för dina tjänsteleveranser. Ansvaret omfattar tjänsteutveckling, förvaltning, uppföljning, rapportering, budgetarbete, kontakt med kunder och leverantörer m.m. Mycket fokus kommer att ligga på att följa upp leveranskapacitet samt hålla ihop utvecklingen av dina tjänster.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning mot systemvetenskap eller motsvarande kunskaper

Kvalifikationer
• Erfarenhet av systemförvaltning eller motsvarande uppdrag
• Erfarenhet av teknisk projektledning
• God samarbetsförmåga och känsla för teamarbete
• Svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från universitetsvärlden och/eller statliga verk
• Erfarenheter av systemutveckling
• Erfarenhet av ITIL
• Processarbete, särskilt Service Level Management

Du har förmåga att förstå och skapa budget för dina tjänster samt att arbeta med uppföljning och statistik. Du är strukturerad, har lätt att kommunicera samt kan hantera våra interna kunder och externa leverantörer på ett professionellt sätt. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska samt delar gärna med dig av kunskap och idéer. Du är tekniskt intresserad, ansvarstagande, har en positiv läggning, är självgående samt har lätt för att lära och anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet NetRecruiter.

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-14
Ange följande referens när du ansöker: 2-2155/2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Karlgren, enhetschef 08-524 86 612

Facklig kontakt
Johanna Diehl, SACO 08-524 863 84
Gunnar Stenberg, SEKO 08-524 880 75
Christina Hammarstedt, OFR 08-524 860 55

Företag
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen

Adress
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen
Nobels väg 5
17177 Stockholm

Jobbnummer
1563680

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen: