Customer Service Coordinator

Stora Enso Kvarnsveden AB / Butikssäljarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stora Enso Kvarnsveden AB i Borlänge

Vi söker nu en Customer Service Coordinator till grupp Scandinavia, Customer Service Center North & Overseas. Denna position erbjuder en bra karriärsmöjlighet och ett stimulerande jobb i ett öppet och lärande klimat. Customer Service Coordinator rapporterar direkt till teamleader Scandinavia.

Customer Service Center North & Overseas tillhör affärsområdet Stora Enso Printing & Reading. Vi är ett av Stora Ensos fem stycken kundservicecenter i Europa. Vi arbetar för samtliga pappersbruk inom Printing & Reading och har daglig kontakt med våra kunder i Skandinavien. Vid vårt kundservicecenter hanterar vi även Stora Ensos agenter och översjösäljbolag samt alla lastbilsleveranser för våra svenska bruk. Placeringsort Borlänge, Sverige.

Stora Enso är den globala nytänkaren inom papper, biomaterial, träprodukter och förpackningar. Vi tänker alltid i nya banor och skapar nytt för att kunna erbjuda våra kunder innovativa lösningar baserade på förnyelsebara material. Företaget har ca 28 000 anställda runtom i världen och omsättningen 2012 uppgick till 10,8 miljarder euro.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Daglig kundkontakt med en kommersiell känsla för att maximera försäljningen, ge råd om val av papper samt tillgodose försäljningsprover
• Ansvar för hela processen från order till betalning
• Daglig kommunikation med Stora Ensos säljare och pappersbruk
• Reklamationshantering

Publiceringsdatum
2014-03-22

Kvalifikationer
Som person är du handlingskraftig, ansvarsfull och serviceinriktad. Du ska vara en god kommunikatör som både talar, skriver och läser obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i danska och/eller norska är meriterande. Vi ser att du har en högskoleutbildning och vi vill att du har erfarenhet av arbete med försäljning och/eller kundservice.

För att lyckas i rollen krävs god IT-kompetens och du ska kunna ha kontroll över flera arbetsuppgifter parallellt. I vardagen kommer du att möta utmaningar som ställer höga krav på din problemlösningsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ytterligare upplysningar
Elisabeth Granström CSC Director telefon +46 (0)1046 745 30
Björn Clarin Team Leader Scandinavia telefon +46 (0)1046 745 85
Therese Klintman HR Konsult telefon +46 (0)1046 746 68
Cecilia Dahlgren Unionen telefon +46 (0)1046 657 24
Anders Eliasson Akademikerföreningen telefon +46 (0)1046 652 54
Jan Pelleberg Ledarna telefon +46 (0)1046 657 55

Så ansöker du
Du ansöker via hemsida: www.storaenso.com/careers
Vid frågor kring din ansökan kontakta Therese Klintman HR Konsult +46 (0)1046 74668. Ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2014-04-04.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Stora Enso Kvarnsveden AB

Adress
Stora Enso Kvarnsveden AB
78183 BORLÄNGE

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 01046-650 00
E-postadress: helena.jansson@storaenso.com

Jobbnummer
1817072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stora Enso Kvarnsveden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stora Enso Kvarnsveden AB: