Customer Service

Quest Consulting Sverige AB / Kundservicejobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Kungälv, Stenungsund eller i hela Sverige

För vår kund söker vi en Customer Service Representative och Customer Facing Responsible inom Sverige, Norge och Danmark.

Arbetsuppgifter och sammanhang:

Du kommer att ingå i Customer Facing teamet som primärt ansvarar för all kundkontakt gällande kundservicefrågor såsom order, leverans, produkttillgänglighet etc. Hanterar också ärenden från de interna kunderna som främst är KAM och marknad. Vår kund arbetar i ett ärendehanteringssystem så en stor del av arbetet innebär att bevaka, prioritera och hantera inkommande ärenden. Ärenden som inte hanteras direkt av Customer Facing-teamet skickas vidare till Solution Specialist teamet som är den delen av kundservice som arbetar främst backoffice.

Du kommer att hantera order och säkerställa att rätt volym och produkt registreras. Flödet är främst elektroniskt så vår kund jobbar med olika verktyg för att validera order. En stor del av arbetet är också att ha kontakt med transportörer och hantera frågor kring leveransförseningar och koordinera detta så att kunden får besked. Arbetet innebär också att boka lossningstider hos kund och övervaka orderflödet och kommunicera med närliggande funktioner så som KAM och demand planning. Även kontering av fraktfakturor.

Vår kund arbetar mot dagligvaruhandeln B2B så ingen kontakt med konsumenter eller privatpersoner, endast de centrala kunderna.
Vår kund arbetar i ett nordiskt kundserviceteam tätt tillsammans med kollegorna i Finland. Därför pratar de engelska på i stort sett alla möten och i kommunikationen via TEAMS etc.
Vår kund genomgår just nu stora förändringar i arbetssättet och du behöver vara beredd på snabba förändringar och rutinändringar. Vår kund har givetvis en stabil grund men de implementerar just nu deras nya ärendehanteringssystem som inte ännu är färdigutvecklat och mer effektiva sätt att hantera ärenden etc.

System:

SAP samt ärendehanteringssystemet C4 och systemet för inläsning av manuella order, Esker. Du kommer också använda sig av excel och analysverktyg men egentligen endast för att avläsa rapporter och sortera data, grundläggande kunskap är ok här. Vår kund använder MS TEAMS för möten och för att organisera sig.

Kompetens:

Språk: Flytande svenska och engelska och god förståelse för att läsa norska och danska. Vår kund hanterar svenska, norska och danska marknaden och ärenden kommer in på lokalt språk samt engelska. Det krävs därför grundläggande förmåga att kunna läsa ärenden på norska och danska. Vår kund svarar på engelska eller svenska.
Tidigare erfarenhet av ex, kundservice, logistik, spedition krävs.
SAP-erfarenhet är meriterande men förmåga att lära sig olika system snabbt är viktigare än just erfarenhet av SAP
Vår kund ser helst att du har en examen inom business administration, logistik eller liknande. Även yrkeshögskola inom ex logistik eller inköp kan vara en passande bakgrund
Du bör ha 1-5 års erfarenhet.
God kommunikationsförmåga verbalt och skriftligt. Vår kund har sett ett ökande problem med skriftspråk gentemot kund och önskar att detta trycks på särskilt vid era kandidatintervjuer.
Social kompetens och orädd för att ta kontakt både via telefon, chatt och mail.
Hög kompetens inom administration, att kunna sortera ut vad som är viktigt och inte, kunna prioritera och alltid sätta kunden främst.
En lagspelare som engagerar sig och bryr sig om sina kollegor. Vår kund har en fin sammanhållning och är måna om att konsulter är en i gänget precis som alla anställda. De gör ingen skillnad vid aktiviteter etc.
Att kunna arbeta under tidspress
Problemlösare, i stort sett alla ärenden på kundservice handlar ju om någon typ av problem eller frågeställning

Framtida ambitioner för en person kan vara att vilja gå vidare inom logistik, distribution, marknad eller kundansvar (KAM). Vår kund önskar dock en kandidat som är genuint intresserad av denna roll och ser sig själv utvecklas inom kundservice och logistik närmsta tiden.

Arbetar på kontoret i Mölndal, hybrid, 3 dagar kontor, 2 dagar hemma om man önskar. Detta implementeras först efter upplärning och när du är självgående.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Publiceringsdatum
2023-08-08

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "quest4626".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8012320

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: