Customer Insight Analyst to BMW Northern Europe, Stockholm

Randstad AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Job description
Till tjänsten som Customer Insight Analyst söker vi efter dig som är expert på att analysera kunddata och som kan presentera och förklara dina insikter och rekomendationer för våra intressenter. Vi ser att du har erfarenhet från liknande roll och att du söker efter en ny utmaning i ett internationellt företag. Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Då du förväntas vara på plats på kontoret några dagar i veckan är det viktigt att du bor i Stockholm med omnejd.

Denna tjänst är ett konsultuppdrag hos BMW och innebär en tillsvidareanställning hos oss på Randstad. Uppdraget sträcker sig till den 31/10 2023 med goda chanser till förlängning. Vi kommer att intervjua löpande för detta uppdrag och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 30/12.

Responsibilities
Din huvudsakliga uppgift är att leverera betydande och handlingsorienterade analyser och rekommendationer till kollegor, auktoriserade återförsäljare och intressenter. Du ska också hjälpa till att driva beslutsfattande, med insikter från analys av kunddata. Du är ansvarig analytiker inom Customer Experience med fokus på att samla in, säkerställa och analysera kunddata samt hitta insikter som du sedan presenterar i relevanta forum.

Ansvaret inkluderar

Driva arbetet inom kunddataanalys för att utveckla statistiskt arbete och för att mäta kundupplevelsen
Leverera kundinsikter och rekommendationer för strategiskt beslutsfattande
Ta del av arbetet med att sätta upp, underhålla och utbilda i vår systemarkitektur inom kunddata
Samarbeta med externa partners och utvecklare för att ställa krav/definitioner för att implementera nya segmentering i kunddatabasen
Samarbeta med andra team för datadrivna strategier i tvärfunktionella team, och vara ägare och expert på kunddata
Förståelse för typiska CRM-systemlandskap inklusive databas, analysverktyg och marknadsföringsautomation
Du är kontaktperson för BMWs samarbetspartners och återförsäljare i frågor om data, kundinsikter och rekommendationer
Delta i interna möten, event och workshops
Design och implementering av nya instrumentpaneler för företagsanvändare
Utveckla en datadriven verksamhet och kultur

Qualifications

Universitets-/ kandidatexamen är meriterande
Minst 2 års erfarenhet av insiktsdriven analys av kunddata
Kunskap om NPS och Voice of the Customer
Talar mycket god svenska och engelska
Gärna erfarenhet av att arbete med kundinsikter, segmentering, lönsamhetsanalys och kundlivscykelanalys. Om du är van att arbeta med stora datamängder är det en fördel

För att lyckas i denna roll har du stor analytisk och kommunikativ förmåga och kan även bryta ner och förklara komplexa ämnen. Som person är du serviceinriktad, tålmodig och ödmjuk. Att växla mellan operativa uppgifter till mer strategiska är inga problem för dig. Du är en social person som gillar att ha många kontaktytor både internt och externt. Du är organiserad, har god förmåga att prioritera och ta ansvar över dina projekt.

About the company
BMW Group är en av världens mest ledande tillverkare av bilar och motorcyklar. Alla som arbetar inom BMW Group är stolta över att kunna leverera bilar, finansiella tjänster och kundupplevelser med högsta kvalitet. Kunder över hela världen är stolta över att köra en BMW.

Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym och dagliga träningspass.

Ersättning
Monthly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201412019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Fredrik Eklund
fredrik.eklund@randstad.se

Jobbnummer
7270718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: