Customer Experience Manager Sales

Telenor Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2013-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Experience Manager Sales" (publicerad 2013-10-16) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster. I den spännvidden ingår såväl mobil och fast telefoni som bredband och datatjänster. Vi älskar kommunikation, därför vill vi hjälpa människor att kommunicera bättre. Med kunden i fokus erbjuder vi våra tjänster till både privatpersoner och företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget och Glocalnet och har totalt cirka 1 900 anställda.

Customer Experience Manager Sales med känsla för försäljning
Du blir en del av
Affärsområdet Sales inom divisionen Mobile omfattar sex säljkanaler samt avdelningen Sales Development & Operations  som består av c:a 40 medarbetare vars uppgift är att säkra att Telenors försäljningskanaler inom konsument och SME-segmentet har rätt förutsättningar för att nå försäljnings- och kvalitetsmål. Totalt inom Sales arbetar c:a 700 personer.

I din roll som Customer Experience Manager Sales kommer du att rapportera till Head of Sales Development & Operations  samt ingå i ledningsgruppen för avdelningen.

Ditt uppdrag: 
Telenor står inför en mycket spännande resa med den långsiktiga målsättningen att få Sveriges nöjdaste kunder. Ditt uppdrag är att driva det arbetet inom Telenor konsument och SMEs säljkanaler för att på så sätt skapa en tydlig och stark kundorienterad kultur.

Ditt ansvar: 
I din roll ansvarar du för implementering och uppföljning av ett nytt unikt kundinsiktsdrivet arbetssätt i alla våra säljkanaler i syfte att följa upp kundupplevelsen, säkra kundinsikt och att vi agerar på den, samt driva på en kulturförändring mot en mer kundorienterad kultur.

Du leder ett virtuellt tvärfunktionellt team med representanter från de olika säljkanalernas ledningsgrupper, agerar kravställare på analysresurser för kundinsikt och ingår i Telenor Sveriges övergripande projektgrupp för det nya arbetssättet. Arbetet kommer ge dig stor inblick i hela försäljningsorganisationens arbete.

Du har:

• Akademisk examen med inriktning ekonomi eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med kundorientering/kundupplevelse på operativ, taktisk och strategisk nivå
• Minst 3 års erfarenhet från sälj-/marknadsavdelning inom Telekom och/eller retail
• Minst 3 års erfarenhet av verksamhetsutveckling och projektledning
• Erfarenhet av att arbeta i matrisorganisationer
• Erfarenhet inom Business intelligence meriterande

Publiceringsdatum
2013-09-30

Dina personliga egenskaper
Som person är du nyfiken och effektiv och trivs i en miljö med högt tempo. Du drivs av ett intresse för människor, försäljning och service och en vilja att alltid nå lite längre. Du har stor förmåga att entusiasmera och kunna växla mellan högt och lågt, ofta i gränslandet mellan teknik och människa. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.

Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överenstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Sök:  
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande ledare Iker Rudberg (Head of Sales Development & Operations) på iker.rudberg@telenor.com eller på telefon 0708-331531.

Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Andreas Engström (HR Manager Mobile Sales) på andreas.engstrom@telenor.com .

Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag:
Vi vill ha din ansökan senast 2013-10-14

Följ oss gärna genom att gilla oss på Facebook på "Telenor_Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Telenor Sverige AB

Adress
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm

Jobbnummer
1664618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: