Customer Experience Analyst & Customer Experience Specialist

E.ON Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Sverige AB i Malmö, Hässleholm, Halmstad, Karlshamn, Växjö eller i hela Sverige

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.

Publiceringsdatum
2023-05-31

Om företaget
Vi som jobbar i teamet E2E Optimization, en del av E.ON Energilösningar, är idag åtta medarbetare. Tillsammans ansvarar vi för att möjliggöra kontinuerliga förbättringar av kundupplevelsen och långsiktig tillväxt genom att ta reda på vilka delar av verksamheten som kan förbättras. I nära samarbete med andra team och avdelningar inom organisationen arbetar vi för att driva förändring och utveckling framåt med målet att uppnå förbättrad kundupplevelse för en hållbar såväl som effektiv verksamhet.
Om rollerna
Med kunden i fokus kommer du i rollen som Customer Experience Analyst att stödja NPS-programmet i hela organisationen och säkerställa leveransen av NPS-undersökningar. Du arbetar med att samla in och analysera intern såväl som extern data kopplat till hur våra kunder ser på leveransen, vårt varumärke och verksamheten i stort. Du letar efter samband, omprövar hypoteser och följer upp resultat med ett mindset där du ständigt gräver vidare kring kausalitet. Till din hjälp har du olika digitala verktyg och samlar in data genom bland annat frågeformulär och uppgifter om användande. Sammanfattningsvis konsulterar du kring alla aspekter av marknadsundersökningar och stödjer implementeringen av metoder där vi mäter framgång i olika kampanjer.
I rollen som Customer Experience Specialist har du helhetsansvaret för NPS-programmet i hela organisationen med breda kontaktytor över olika avdelningar. Du ansvarar för att analysera data från interna och externa källor utifrån vilka du tar fram rekommendationer för förbättrad kommunikation och kundupplevelse. Du rådgör kring marknadsundersökningsaktiviteter för att utveckla och stödja implementeringen av metoder och modeller samtidigt som du koordinerar samarbetet mellan avdelningar och sätter processer i rullning. Du är en drivande kraft i implementeringen av databaserade förbättringar och spindeln i nätet för alla NPS-aktiviteter inom organisationen.
Tjänsterna överlappar i viss mån varandra och kommer att innefatta ett nära samarbete. Båda tjänsterna är placerade i Malmö.

Dina erfarenheter
Vi söker dig med högskoleexamen i företagsekonomi, marknadsföring, kommunikation eller motsvarande och några års erfarenhet inom Customer Experience (CX) management. Vi tror att du har djup förståelse för konsumenters beteenden och behov samt god förmåga att analysera stora mängder data och översätta insikter till handlingar. Som specialist har du även erfarenhet av projektledning och är trygg med att samarbeta i olika företagskulturer. Båda rollerna kräver att du behärskar både svenska och engelska.
Vi söker dig som med nyfikenhet, driv och kreativitet försöker hitta förbättringsmöjligheter. För att trivas i rollerna tror vi att du är marknadsorienterad och motiveras av att förbättra upplevelsen för våra kunder. I rollen som specialist önskar vi också att du har en stark genomförandekraft, är kommunikativt skicklig och vågar utmana för att uppnå utveckling.

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "216638-41628098".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
E.On Sverige AB (org.nr 556006-8420), http://www.eon.com

Arbetsplats
E.ON Energilösningar AB

Kontakt
Klaas de Gier
+46 730 440917

Jobbnummer
7838254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Sverige AB: