Customer Excellence Manager, Frigoscandia

Recruit Partner Nordic AB / Chefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Recruit Partner Nordic AB i Helsingborg, Bjuv, Landskrona, Eslöv, Malmö eller i hela Sverige

Frigoscandia AB ska vara den föredragna samarbetspartnern för Logistik- och supply chain lösningar på den nordiska marknaden. Vi söker nu den Commercial Excellence chef inom vår kommersiella avdelning som kan driva och realisera detta. I rollen ska man driva verksamhetsutveckling. Det betyder optimering, automatisering och robotisering av processer och flöden inom framförallt avtalshantering, customer service och reklamationer. Kanske arbetar du som Senior projektledare, Head of Projects eller motsvarade inom exempelvis LEAN eller Six Sigma? Då kan detta var en roll för dig!

Publiceringsdatum
2023-09-04

Om företaget
Att bevara och göra mat tillgänglig för marknaden är vi experter på ända sedan starten 1948. Idag erbjuder vi tjänster som riktar sig till hela försörjningskedjan; från producent till grossist, butik och konsument. Genom vårt stora geografiska nätverk kan vi erbjuda effektiva flöden som gör våra lösningar både hållbara och flexibla, alltid med fokus på att bevara livsmedel i en optimal temperatur - den obrutna kylkedjan. Våra affärsområden är lager, inrikes transporter och internationella transporter. Idag omsätter vi ca 3,5 miljarder, sysselsätter ca 1200 personer och vårt huvudkontor är beläget i Helsingborg. I Sverige har vi 22 terminaler (egna och genom partners) och 12 lager. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com.

Om rollen

I rollen som Customer Excellence Manager ansvarar du för att utveckla vår verksamhet inom:

• Customer service (Inkommande hantering av förfrågningar etc.)

• Customer support (Reklamation, utredning av claims)

• Agreements and Terms (prissättning, avtal, avtalsadministration)

• Product Excellence (hantering av kvalitetsärenden och förebyggande arbete)

• Effektivisera samtliga flöden så det inom vår organisation blir enkelt att hantera nya och befintliga kunder och vi kan öka servicekvalitet och minimera dubbeljobb och fel.

Du har fokus på processoptimering, standardisering och kvalitetssäkring av processer. I rollen analyserar du flöden, utvärderar nya arbetssätt och rutiner samt eventuellt högre nivå av standardisering. Du ser över systemstöd, digitala verktyg och eventuellt automatisering samt robotisering. Organisationen du ansvarar för består idag av 25 personer varav 3 rapporterar direkt till chefen för Customer Excellence. Du rapporterar i denna roll till CCO och är placerad på vårt huvudkontor i Helsingborg.

Vi söker

Vi söker en person med erfarenhet från verksamhetsutveckling, processoptimering och effektivisering. Kanske har du arbetat i roller som exempelvis Senior projektledare eller Projektchef inom LEAN, Six Sigma eller motsvarade med erfarenhet av processkartläggning och förbättringsarbete. Du har ett inspirerande ledarskap och kan arbeta i en snabbrörlig och tvärfunktionell miljö. Rollen kräver starka kunskaper inom system, teamhantering och kommunikation. Rätt person har god förståelse för logistik-supply chain verksamhet och förmåga att lösa problem samtidigt som företagets positiva image upprätthålls.

Viktiga kompetenser för rollen:

• God kunskap och förståelse inom verksamhetsutveckling, processkartläggning, metod, processoptimering, flödesoptimering

• Mycket god kunskap om och erfarenhet från Supply Chain/logistik

• Erfaren projektledare

• Erfaren inom strategisk analys med stark problemlösningsförmåga

• Systemförståelse och intresse för IT/digitalisering

• Förmåga att inspirera och "sälja in" idéer, initiativ och lösningar

• Förmåga att kunna tänka matris och process

• Erfarenhet från att ha drivit förändringsarbete, att ha lett en verksamhet i förändring

• Ha förmåga att röra sig från helikopterperspektiv ner i detalj

• Stakeholder management, bra på att skapa relationer och utveckla interna samarbeten.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en nyckelroll i en verksamhet som satsar och utvecklas. Hos oss får du använda din kunskap inom verksamhetsutveckling och processoptimering. Våra värderingar är att vi tar ansvar, vi spelar för laget och vi vill mer! Hos oss får du en roll där du kan påverka, driva och göra skillnad. Utöver det satsar vi på att bli fossilfria 2025!

Så ansöker du
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 5 oktober 2023. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Recruit Partner Nordic AB (org.nr 559157-4826)

Kontakt
Martina Nordberg
martina.nordberg@recruitpartner.se
073-624 77 24

Jobbnummer
8083160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Recruit Partner Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Recruit Partner Nordic AB: