Customer Engagement Manager

Vix Technology (scandinavia) AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vix Technology (scandinavia) AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Är du vår nästa Customer Engagement Manager i Göteborg?

Vix Technology är en branschledande inom transportsbiljettförsäljning, implementering och hantering av automatiska biljettpriser, betalningar och passagerarinformationssystem. Våra lösningar hjälper transportorganisationer (såsom Västtrafik, VT) att med nya innovationer ge det mest effektiva transiteringssystemet för sina passagerare. I slutändan är vårt gemensamma syfte en bättre kundresan.

Vi söker nu en Customer Engagement Manager med placering i Göteborg som ska arbeta med en av våra viktigaste kunder, VT.

Vad innebär rollen?
Som Customer Engagement Manager ansvarar du för att bibehålla och utveckla affärer med en av våra största och viktigaste kunder, VT. Du driver och implementerar nya tjänster och arbetsmetoder hos kund och är huvudkontaktpersonen till kunden.

Du arbetar proaktivt och självständigt fram de åtgärder som krävs för att nå uppsatta mål. Rollen innebär även att koordinera våra interna insatser som är kopplade till kunden.

Du öppnar konstant nya dörrar och skapar lösningar, vilka skapar värde för oss och kunden. Du bokar och genomför kontinuerligt kundmöten. Du agerar både release och Change manager och är ansvarig för att upprätthålla en god leverans till kunden. Du leder oftast olika projekt för att förbättra och utveckla affären och våra interna processer.

Du rapporterar till Head of Serivce Operations Scandinavia och har ett nära samarbete med Key Account Manager för Sverige som är baserade i Stockholm.

Vem är du?
Du är trygg i dig själv och motiveras av att driva förändring. Som person är du lyhörd, initiativrik och engagerad i det du företar dig. Du får energi i ett framåt och mål-drivet arbetsklimat. Du mår bra av eget ansvar och ett självständigt arbete, men trivs att ha människor omkring dig och att hitta lösningar tillsammans.

Du har tålamod även i pressade situationer. Då du har erfarenhet från en liknande roll, är du van att hantera krav från kunder på ett professionellt sätt i alla lägen. Du har även förmågan att balansera din goda strategiska överblick med viktig detaljkunskap i våra produkter.

Vi förutsätter att du är en relationsbyggare med förmågan att kommunicera och utveckla goda relationer både internt och med våra kunder. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Du har erfarenhet från en motsvarande roll, men vill gärna utveckla dig själv och ser detta som en roll där du kan utvecklas och göra skillnad för oss och våra kunder. Givetvis har du god affärsförståelse och känner dig trygg i vilka insatser som gör skillnad på riktigt.

Det ligger naturligt för dig att arbeta systematiskt. Du planerar gärna i förväg och är riktigt vass på att skapa struktur och effektiva processer.

För att förstå kunden är det önskvärt att du har erfarenhet från IT-branschen, transportbranschen eller motsvarande. Du är utbildad ekonom, systemvetare eller motsvarande.

Vad erbjuder vi?
Likaväl som vi brinner för att effektivisera affären för våra kunder, brinner vi också för att skapa en god arbetsplats för oss själva. Våra medarbetare är människor som söker kunskap och hela tiden vill utvecklas. Vi erbjuder en kreativ och inspirerande miljö där de får möjlighet att göra skillnad.

Hos oss får du chansen att jobba i ett företag där det är nära till ledning och kund. På Vix råder en öppen företagskultur med högt i tak. Vi vill kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap.

Varaktighet, arbetstid
Resor till Stockholm och andra orter förekommer i tjänsten. Provanställning på 6 månader.

Publiceringsdatum
2018-11-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-15
Ange följande referens när du ansöker: Customer Engagement Manager

Kontakt
Martihn Sjöstedt martihn.sjostedt@vixtechnology.com
Dani Dawoodson dani.dawoodson@vixtechnology.com

Företag
VIX TECHNOLOGY (SCANDINAVIA) AB

Adress
VIX TECHNOLOGY (SCANDINAVIA) AB
BOX 10042
12126 STOCKHOLM-GLOBEN

Kontorsadress
ARENAVÄGEN 29

Jobbnummer
4469294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vix Technology (scandinavia) AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vix Technology (scandinavia) AB: