Customer Coordinator sökes till internationellt företag inom FMC - Poolia Office Professionals AB - Kontorsjobb i Stockholm
Customer Coordinator sökes till internationellt företag inom FMC
Poolia Office Professionals AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm

Presentation
Poolia söker nu en Customer Coordinator till ett Skandinaviskt Supply Chain team. Vi letar efter en person som önskar att utveckla sin karriär hos ett företag inom FMCG.

Du kommer att vara anställd hos Poolia och uthyrd till vår kund som konsult. Uppdraget är på deltid, 50%, och beräknas starta i september. Uppdraget pågår i minst en månad med goda möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter
Den viktigaste uppgiften som Customer Coordinator är att hålla en hög servicenivå gentemot företagets kunder samt att vara ansvarig för kundorderflödet och orderflödet mellan deras kunder inom dagligvaruhandeln och deras lager. Det innebär ett ansvar från ordermottagning till fakturering, inklusive uppföljning av förfallna fakturor. I tjänsten ingår även att följa upp utgående och redan gjorda leveranser samt eventuella avvikelser som kan uppstå vid exempelvis förseningar eller kross skador.

Du kommer vara den första kontaktpunkten mot företagets kunder och förväntas utveckla deras kundrelationer för att skapa långsiktiga relationer tillsammans med försäljningsorganisationen.

Utöver detta så kommer du att arbeta med logistikadministration och förväntas komma med förslag på hur de kan förbättra och effektivisera deras processer för ökad effektivitet i hela kedjan.


Utbildning/erfarenhet
Du kommer att ingå i ett ungt och dynamiskt företag med stora ambitioner att växa. Du kommer vara en del av ett litet och fokuserat team i en snabbrörlig och flexibel arbetsmiljö.

Vi söker en person med eftergymnasial utbildning inom logistik och som med fördel har erfarenhet inom serviceindustrin och FMCG. Rollen kräver mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet inom ERP system, helst Navision. Vi ser även att du är flytande i engelska, svenska och gärna ytterligare ett skandinaviskt språk. Erfarenhet från lagerverksamhet är meriterande för tjänsten.

Rollen förutsätter att du är organiserad och kommunikativ som person men det är också viktigt att vara serviceinriktad och lösningsorienterad. Du trivs i att arbeta i team och är duktig på att arbeta över flera olika områden. Som person är du social, driven, noggrann, flexibel och anpassningsbar inför olika situationer samt självgående.


Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader

Publiceringsdatum
2017-09-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-29
Ange följande referens när du ansöker: 47809
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Martinez Palm julia.martinez-palm@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3707497

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: