Customer Care Manager

NetOnNet AB / Chefsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NetOnNet AB i Borås, Göteborg, Trollhättan, Jönköping, Varberg eller i hela Sverige

Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför ge fler mer glädje, avkoppling, och produktivitet i vardagen! Vi gör prylar tillgängligt för alla så enkelt, billigt och hållbart som möjligt.

För att lyckas är så klart våra grymma medarbetare det viktigaste vi har. Vi erbjuder en stark kultur där vi tillsammans tänker nytt och utmanar branschen som de rebeller vi är. Är du med?

Publiceringsdatum
2024-01-31

Om tjänsten
Är du i jakt på en ledarroll där affärs- och verksamhetsutveckling går hand i hand med ett positivt arbetsklimat och proaktivt engagemang? Grattis, du har precis hittat det du söker!

I rollen som Customer Care Manager bär du ansvaret för att leda vår Customer Care-avdelning mot nya höjder. Ditt huvudmål är att forma och guida en högpresterande del av organisationen, med en särskild inriktning på att vårda våra befintliga kunder och skapa minnesvärda upplevelser för våra nya. Ditt ansvarsområde innefattar både privat- och företagskunder.

Du etablerar och bibehåller nätverkandet internt, driver utvecklingsinitiativ och ständiga förbättringar av våra processer. Du och ditt team äger kundupplevelsen och kundresan där proaktiv service är ledorden för att hitta de förbättringsområden som leder till den högsta nivån av kundnöjdhet. Där driver du frågor och initiativ inom organisationen med syftet till att kunden får en friktionsfri upplevelse när de kommer i kontakt med oss. Du säkrar också att gällande konsumentlagstiftning efterföljs i villkor och hanteringen av kundärenden.

Som spindeln i nätet leder du ett back office-team på 12 personer, fördelar resurser och planerar arbetsuppgifter med expertis. Du ansvarar även för vår outsourcade first line hos extern leverantör där du har erfarenhet av att ställa krav mot uppsatta mål och med fokus på kostnadseffektivitet. Med övergripande ansvar styr du taktisk planering och koordinering av service- och supportaktiviteter samt initierar kompetensutveckling för samtliga områden.

Din mission är att utveckla och noggrant följa upp vårt serviceerbjudande för att uppnå maximal kundnöjdhet, på ett lönsamt och effektivt sätt. Att följa och optimera våra Customer Care-processer är en kärnuppgift, allt med ögonen på framtiden för att driva avdelningen mot nya höjder.

Du rapporterar direkt till CCO och är en del av Operations ledningsgrupp. Du samarbetar nära med andra nyckelpersoner för att forma och implementera en strategisk plan i linje med övergripande företagsmål.

Vem söker vi?

I ditt arbete har du ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du har alltid kunden i fokus och agerar som stöd för hela avdelningen i det dagliga arbetet. Att vara både strategisk och operativ för att identifiera utvecklingsmöjligheter är inget nytt för dig, där du har en beprövad erfarenhet av att genomföra förbättringar inom organisationen.

Du trivs i ett strukturerat och smart arbetssätt, men har också flexibilitet och förmåga att anpassa dig till förändringar. När det gäller att representera företaget och dess varumärke, gör du det med en professionell ton och en förståelse för företagets värderingar - #enkla, #nyfikna, #tillsammans och #handlingskraftiga.

• 3+ års erfarenhet inom kundservice och 2+ år inom ledande befattning

• Hög administrativ och strukturerad förmåga.

• Effektiv mångsysslare och problemlösare.

• Serviceminded med stor kommunikations- och problemlösningsförmåga.

• Utmärkt skriftlig och muntlig förmåga i svenska och engelska.

• Goda ledaregenskaper.

• Erfarenhet antingen från ex. Zendesk eller annat likvärdigt ärendehanteringssystem.

Om du är redo att ta dig an denna utmaning och göra det med en professionell men ändå lättsam inställning, ser vi fram emot att höra från dig. Ansök nu och låt oss bygga framgång tillsammans!

Wow - det här är vi!

NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #nyfikna, #tillsammans och #handlingskraftiga - det är våra ledstjärnor i vardagen. För oss är också mångfald och inkludering viktigt, vi strävar efter att ha en bred mångfald på NetOnNet, dels för att vi ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas.

Vår arbetsplatsstrategi förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Wow säger vi! Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån en viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.

Vill du också jobba med oss och bli en del av vårt team? Du söker enkelt genom att klicka på "Skicka ansökan" och registrerar därefter din ansökan. Vi läser ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Vi ser fram emot att höra mer om dig.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Netonnet AB (org.nr 556520-4137)

Arbetsplats
NetOnNet AB

Jobbnummer
8433899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NetOnNet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NetOnNet AB: