Customer Base Manager

3 / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2018-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Base Manager" (publicerad 2018-10-26) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 3 i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Gnesta eller i hela Sverige

Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 kommer vi på Tre att byta lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.

Customer Base Manager - Women Ahead

Customer Base Manager

Customer Base Manager ingår i företagsaffärens gemensamma team för produkt, marknad och lojalitet. Teamets uppdrag består i att affärutveckla, paketera och marknadsföra Tres tjänster mot nya och befintliga företagskunder. Enheten består av ett snabbfotat härligt gäng som alla triggas av att utveckla affären och Tre kunderbjudande. För att trivas på Tre behöver du vara en teamspelare som karakteriseras av stort mod, pannben och utmanaranda. I motprestation får du ett stort delegerat ansvar, där du har förmån att forma ditt område där endast din egen kreativitet är den begränsande faktorn.

Om rollen

I rollen som Customer Base Managerhar du en unik möjlighet att vara med och påverka Tres position på företagsmarknaden i segmentet 0-50 anställda, där vi primärt är aktiva. Du kommer driva aktiviteter för att behålla och utveckla våra kundrelationer för att på sikt öka lönsamheten per kund. Du analyserar kundernas beteende och behov i olika faser av livscykeln samt säkerställer att övriga organisationen förstår och kan använda informationen i strategiska och operativa beslut. Du är van att arbeta analys- och datadrivet och har ett kundtillvänt affärsmässigt synsätt på vår kundrelation.


I ditt huvudsakliga ansvarsområde ingår

• ansvar för befintlig kund i de olika faserna i kundlivscykeln
• ansvar för att utforma bearbetnings- och lojalitetsstrategier utifrån kundvärdesmodell
• följa viktiga Touch Points i kundlivscykeln och identifiera orsaker till churn och kundmissnöje samt föreslå åtgärder och processförbättringar
• genomföra kundundersökningar för ökad insikt i tex kundnöjdhet
• sammanställa kundanalys för att få kunskap om befintlig kund (såsom behov, användande/beteende, potential)
• analysera målgrupper med potential och möjligheter till kors- och merförsäljning
• förse övriga interna intressenter; så som säljkanal, marknadsavdelning, sälj-och produktledning med kunskap om våra befintliga och potentiella kunder


Kompetens och erfarenhet

• Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, marknad eller likvärdigt
• 1-3 års erfarenhet inom CRM, kundanalys och lojalitetsarbete
• Dokumenterad erfarenhet av att gå från strategi till implementation
• Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga samt en förmåga att presentera information och rekommendationer på ett tydligt sätt


Tre erbjuder

Tre erbjuder dig karriärmöjligheter och en central roll på en arbetsplats som utsetts till en av Sveriges bästa. Deras arbetsklimat präglas av öppenhet, engagemang och framåtanda.

I september flyttar Tre till nya och fräscha lokaler vid Globen där det bland annat kommer att finnas fantastiska träningsmöjligheter.

Tillträde: Enligt ö.k.
Lön: Fast månadslön
Arbetstid: Heltid

Tre är kollektivanslutna till Almega IT & Telecom företagen. Tre är medverkade företag i Womentor. Womentor är ett verktyg via Almega som stödjer företag i IT- och telekombranschen som vill arbeta systematiskt med att öka andelen kvinnliga chefer.

Vill du bli en del av Tre? Sök då tjänsten via http://womenahead.se/lediga-jobb/62-customer-base-manager/

Vi önskar ha din ansökan senast 2018-08-15. Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Rekryteringen sköts av Women Ahead - en rekryteringsbyrå med fokus på kvinnor inom IT-, teknik- och telekom. För frågor om tjänsten, kontakta michaela@womenahead.se eller 0705-081508.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-07-04

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
3

Adress
3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 98

Jobbnummer
4237701

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 3: