CRM-konsult inom Microsoft Dynamics 365 CE sökes!

Perido AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du flerårig erfarenhet som funktionskonsult inom en internationell ERP-miljö? Är du en kommunikativ och analytisk person? Om du även är öppen för att resa i tjänsten så föreslår vi att du läser vidare!

Publiceringsdatum
2023-09-26

Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en CRM-konsult till vår kund, en global ledare inom besiktning, provning och certifiering. Företaget verkar inom flera olika branscher och har anställda i över 40 länder runtom i världen. Kontoret är beläget strax norr om centrala Stockholm och du får även möjlighet att arbeta delvis hemifrån. Resor till andra kontor kan förekomma.

Arbetsuppgifter
I rollen som CRM-konsult kommer du att säkerställa kontinuiteten och den optimala funktionen för Dynamics 365 CE. Du ansvarar för att erbjuda högkvalitativ affärs- och funktionsrådgivning kring Dynamics 365-plattformen och dess tillhörande applikationer. Du stödjer kollegor inom företaget i att anamma det nya arbetssättet med fokus på moduler för försäljning & marknadsföring samt fälttjänst med hjälp av Dynamics 365. Dina ansvarsområden inkluderar:
Du översätter verksamhetens behov till konkreta lösningar och samarbetar med leverantörer av olika SaaS- och/eller ERP-lösningar
Nära samarbete med Microsoft, särskilt kring Azure-plattformen
Automatisering och effektivisering av affärsprocesser för att erbjuda verksamheten bästa möjliga upplevelse av informationsförsörjning
Du är ansvarig för den funktionella implementeringen av nya versioner och förändringar (påverkan och prioritering)
Du ger råd och utbildar nyckelanvändare i användningen av informationsförsörjning.
Du tillhandahåller digital dokumentation och instruktionsvideor
Du förutser utvecklingen av processer, programvara, teknologi och organisation och optimerar informationsförsörjningen
Du är en fullvärdig samtalspartner för kunder, användare, leverantörer och andra intressenter och säkerställer att de överenskommelser du ingår följs

Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en ansvarstagande person med ett professionellt förhållningssätt. Du besitter en god förmåga att samarbeta med dina kollegor och du är tydlig i din kommunikation. Vi ser även att du har goda analytiska färdigheter och är trygg i din kompetens.
Kan det här vara en tjänst för dig?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer
Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Flerårig erfarenhet som funktionskonsult inom en internationell ERP-miljö, företrädesvis inom Microsoft-teknologi
Kunskap om och erfarenhet av de viktigaste finansiella processerna och produkterna
Allmän kunskap och erfarenhet av Microsoft-plattformen och kunskap om integrationsmöjligheter (bästa praxis)
Kunskap om och erfarenhet av BiSL, BiSL Next, Agile/Scrum, Lean och ITIL
Gedigen kunskap om och erfarenhet av (implementering av) Microsoft Suite
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kundföretaget. Start så snart som möjligt.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl charlotte.crowley@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34143 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34143".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), https://perido.se/lediga-jobb/
118 49  STOCKHOLM

Jobbnummer
8143349

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: