CRM-ansvarig /analytiker som vill vara med från start - Kungliga Operan AB - Marknadsföringsjobb i Stockholm
CRM-ansvarig /analytiker som vill vara med från start
Kungliga Operan AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

Lockas du av utmaningen att bygga och utveckla Kungliga Operans CRM-system? Och vill du vara med att utforma en helt ny tjänst? Som Kungliga Operans CRM-ansvarig får du en nyckelposition i vår spännande verksamhet - och du kan vänta dig ett utvecklande arbete inom en kommunikationsavdelning där vi värdesätter nytänkande och jobbar med ständiga förbättringar.

Rollen som CRM-ansvarig/analytiker är helt ny på Kungliga Operan. Med andra ord kommer du att vara med ända från start, och du får stor möjlighet att påverka hur din tjänst ska se ut.

I syfte att möta ett ökat digitaliserat konsumentbeteende samt stärka träffsäkerheten i vår försäljning och kommunikation, får du bland annat i uppgift att:

* Bygga och utforma nytt CRM-system.
* Arbeta med målgruppssegmentering och kartläggning av kundresan och dess påverkanspunkter.
* Samla data, både externt och internt.
* Analysera nuvarande och nya målgrupper för Operans tre konstnärliga erbjudanden; opera, balett/modern dans och Unga på Operan.
* Kreera erbjudanden, driva kunddialog och engagemang under hela kundresan. Detta tillsammans med kommunikation och sälj.
* Ägna dig åt uppföljning, utvärdering och utveckling.

I ryggen har du högskoleutbildning inom försäljning, marknadsföring och/eller ekonomi. Du har också några års erfarenhet av arbete med CRM med syfte att bygga kundlojalitet och skapa merförsäljning i konsumentnära branscher. Att du har arbetat med projektledning är ett krav, liksom att du har ett stort intresse för ny teknologi och kunskap om nya möjligheter till datainsamling. Du har fallenhet för att ta till dig nya datasystem, och självklart har du goda kunskaper om Officepaketet.

För att lyckas i tjänsten behöver du vara affärsinriktad och relationsskapande. Du är en driven och lösningsorienterad person som tilltalas av att arbeta resultatinriktat. Vidare är du van att ta egna initiativ och kan arbeta både självständigt och i team. Eftersom visst arbete kan vara internationellt förväntas du behärska engelska i tal och skrift. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande.

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på cirka 500 MKR. Operans konstnärliga, tekniska och administrativa personal utgör cirka 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.

På kommunikationsavdelningen är vi 16 engagerade, professionella och kunniga medarbetare. Här ansvarar vi för all extern och intern kommunikation, biljett- och eventförsäljning, PR och sponsring. Vi är ett team som arbetar innovativt och effektivt med stöd av varandras kompetens och med hjälp av senaste tekniken. Det gör vi inom en spännande organisation där det hela tiden händer nytt.

Varaktighet, arbetstid
Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Kvälls- och helgarbete kan förekomma och detsamma gäller arbete under sommaren.

Publiceringsdatum
2017-05-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungliga Operan AB

Adress
Kungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM

Kontorsadress
Jakobs Torg 4

Jobbnummer
3514147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: