CRM Specialist

Market Partner Scandinavia AB / Datajobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Market Partner Scandinavia AB i Sollentuna, Solna, Stockholm, Ekerö, Huddinge eller i hela Sverige

Vi designar och genomför komplexa säljstrategier åt några av världens och Nordens starkaste varumärken. Vi har erfarenhet av att framgångsrikt introducera ett helt nytt varumärke, förbättra lönsamheten eller öka försäljningen och marknadsandelen för redan etablerade produkter och tjänster.

Vi söker CRM specialister med bred erfarenhet av hur man implementerar, använder och lyckas med CRM! Läs mer nedan:

Bibehållandet av kunder genom Customer Lifecycle Management (CLM) är en kritisk del av framgången för en hel del verksamheter. Genom uppnås genom att framgångsrikt driva användningen av ett dynamiskt CRM system i respektive kunds verksamhet. Din roll är att maximera kundens avkastning på sin CRM investering i Microsoft Dynamics produkter och tjänster. Kunden skall uppleva bättre kundnöjdhet, reaktionsförmåga, breddad försäljning och ökade intäktsmöjligeter.

Vi söker således kandidater till CSM befattningar inom ett väletablerat och kunnigt Microsoft Dynamics team.

Huvudsakliga ansvarsområden och förväntningar inom roll:

Ökad kundnöjdhet och konsumtion genom en framgångsrik användning av CRM Online genom:

Skapa och underhålla kontakt med slutkunder

Driva planering som driver din produktportfölj

Evangelisera Dynamics CRM Online med kunden

Identifiera och utveckla merförsäljning och kors försäljning anpassat till kunder framtida affärsmål

Bygga kundlojalitet

Kvalifikationer och erfarenhet

Högskoleexamen eller motsvarande erfarenhet

2-4 år inom Customer Success Disciplin. Djup förståelse för molnkundengagemang, antingen som senior CSM / Account Manager (eller chef av dessa roller) eller erfarenhet från strategisk roll

3-5 års erfarenhet av försäljning eller konsultteknikbaserade affärslösningar till företag och Upper Mid-Market konton

5+ år arbetar med komplexa företagskunder och tydlig förmåga att effektivt navigera nätverk av intressenter och beslutsfattare.

God funktionell förståelse för CRM-lösningar

Flerspråkig kapacitet. Flytande engelska och preferens för nederländska / tyska / franska / spanska / italienska.

Utmärkt kommunikationsförmåga

Branscherfarenhet

Betydande social kompetens

Kulturell medvetenhet och uppskattning för mångfald, inklusive förmåga och erfarenhet av att arbeta i en global miljö.

Starka organisatoriska och time management färdigheter med förmåga att hantera flera projekt samtidigt.

Djup, obeveklig "Passion" för kundservice.

Denna roll är huvudsakligen telefonbaserad. I vissa fall, kan resa till kund att behövas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning

Publiceringsdatum
2015-10-26

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christoffer Frisell, VD 0706955080

Företag
Market Partner Scandinavia AB

Adress
Market Partner Scandinavia AB
BOX 1
17821 EKERÖ

Kontorsadress
BOX 1 17821 EKERÖ

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2496250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Market Partner Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Market Partner Scandinavia AB: