Country IT Service Delivery Manager

Ricoh Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh Sverige AB i Stockholm, Solna, Västerås, Falun, Sundsvall eller i hela Sverige

Vi skapar lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser!
Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.
För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt! Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor, självklart har du också tillgång till utbildningar via Ricoh Academy.
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Vi är cirka 500 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 12 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 22 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på www.ricoh.se

The Country Service Delivery Manager leads a team of on-site IT staff in providing customer-focused and responsive IT support, operations and projects. You will lead the on-site support, operations and projects ensuring that resources have the right capacity and skill-set to support and operate IT system in cooperation with the REMEA wide Service Desk. You will proactively liaise with stakeholders to ensure that all relevant IT functions are aware of issues that could impact services delivered. Time to time management of group or local projects.
Ricoh Europe headquarters is responsible for supporting 26 operating companies in 19 countries across EMEA with a total annual turnover of c3.8 billion euros and a total IT budget in excess of 100m Euro.

In respect of the above, this position provides supervision of on-site IT resources in one or several operating companies
Report to the Regional Service Delivery Manager and other key senior managers on any issue that could significantly impact the business in the region
Take overall responsibility for on-site staff and ensure support and operation in co-operation with the REMEA Wide Service Desk

Key results area
Service delivery

Monitor the IT support and operations ensuring that resources have the capacity and skill-set to support and operate in line with Service Level Agreements (SLAs).

Team leadership

Team manage Ricoh employees ensuring compliance with all HR policies and procedures.

Service Desk development

Drive the continuous development of on-site staff and REMEA wide support and operations

Communications and working relationships
Internal

Regular contact with customer forums
Daily contact with REMEA wide staff and functions

External

Service provider partners.


Level of education: Degree level or equivalent preferred
Field of study: ITIL, IT or similar
Additional training useful:

ITSM
ITIL Intermediate & Expert

Relevant working experience:
General

Significant experience in a similar role - to include Service Desk operations and IT service management experience in a customer facing environment delivering IT services.

Knowledge

English oral and written communication skills (to business level).
Fluent in some of the local language

Additional European Languages: e.g., French, German, Spanish advantageous

Experience

Supervising a IT support and operations team according to defined processes and target

Developing and optimization of support, operations in cooperation with REMEA Service Desk Team and other IT team members

Ensuring consistency of practice across the team and taking the lead in ensuring that all team members adhere to the procedures outlined

People management of both in-house and outsourced employees
Project work in international and virtual teams

Skills

Strong interpersonal skills, including building good working relationships with senior business managers
Proficiency in Microsoft Office, including Word, Excel, PowerPoint

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-09-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ricoh Sverige AB

Adress
Ricoh Sverige AB
Röntgenvägen 3
17154 Stockholm

Kontorsadress
Röntgenvägen 3

Jobbnummer
3679738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh Sverige AB: