Costumer Experience Manager

Stabenfeldt Aktiebolag / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stabenfeldt Aktiebolag i Malmö

Creating inspiring and learning moments for kids!Vi söker en Customer Experience Manager med placering på Ångbåtsbron i MalmöStabenfeldt är ett förlag med över 30 års erfarenhet av att erbjuda läsmotivation till barn och unga. Vi tror på att göra läsning och kognitiv utveckling rolig genom att erbjuda spännade böcker och roliga tidningar i kombination med kreativa och trendsäkra prylar som barnen själva gillar. Vår unika upplevelse av underhållning, läslust och lärande levereras som smarta boxprenumerationer.Om rollenSom Customer Experience Manager (CXM) hos Stabenfeldt kommer du att ingå som en del i Stabenfeldts marknads- och kommunikationsteam och rapportera till Marknads- och Kommunikationschefen. Du fungerar som en operativ resurs med konsument- och kundupplevelse i fokus. Då CXM är en ny roll kommer du vara med och utforma och bygga upp rollen och du kommer arbeta tillsammans med Marknads- och Kommunikationschefen där ni tillsammans ansvarar för att omsätta bolagets affärsmål och vision till strategi och genomförande. I rollen ingår att stötta resten av organisationen för att öka mognadsgraden kring det kundorienterade arbetssättet. Arbetet innebär att samverka både inåt i organisationen men också utåt, vi lyckas tillsammans. Stabenfeldt har som målsättning att den interna organisationen ska arbeta crossfunktionellt och marknadsavdelningens ansvar är att marknadsföra och sälja Stabenfeldts produkter på den nordiska marknaden. Avdelningen ansvarar också för att bygga både Stabenfeldts varumärken och kundlojalitet. Vill du vara med och hjälpa till att utveckla barn och ungas läsförmåga? Hos oss får du en möjlighet att öka läsmotivationen hos Nordens barn och ungdomar!Några av rollens mätpunkter kommer bland annat att vara: kundnöjdhet, kundupplevelse, kundkommunikation, kundlivslängd, användarupplevelse, kundvärde, försäljning.Om dig Vi söker dig som är nyfiken, innovativ, uthållig och prestigelös. Du vågar prova dig fram och vill finnas i en föränderlig och ständigt lärande organisation. Vi tror att du är en motiverad strateg och en "self-starter". Att leda leda, utveckla och verkställa strategier ser du som självklart! Att ha ett eget inre driv, vara leveranssäker och trivas med att jobba mot högt uppsatta mål utmärker dig. Uppföljning och analys av resultat är en naturlig del av ditt arbete. Du gillar att komma med idéer men framförallt älskar du att utföra dem och drivs av att se snabba resultat av ditt arbete. Att vara resultatorienterad med stort kundfokus och motiveras av att skapa fantastiska kundupplevelser kännetecknar dig. Hela den digitala affären intresserar dig. Du är nyfiken och vill hänga med i den tekniska utvecklingen och delar gärna med dig av dina insikter. Stabenfeldt står inför en omfattande digitalisering och därför är det viktigt att du trivs i en snabbrörlig miljö där mod och vilja att genomföra nya idéer från start till mål står i fokus.Utbildnings- och erfarenhetskravRelevant högskole-/universitetsutbildning, t ex marknad, ekonomi eller försäljning.Lång erfarenhet av CX. Erfarenhet av att ha arbetat med kundupplevelse och genomfört kunddriven förändring i företag.Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Hög digital mognad och van kravställare/beställare mot IT.Erfarenheter av att sätta upp och analysera mätningar och insiktsarbete.Erfarenhet av projektledning och/eller ledarskap och förändringsledning.Stabenfeldts målsättning är att den interna organisationen ska arbeta crossfunktionellt vilket medför att CXM förväntas vara på plats på kontoret under arbetstid.Du kommer även att arbeta med att stärka Stabenfeldts varumärken och affär på bästa sätt med lösningar som engagerar och konverterar.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt, dock senast i september 2019.Låter detta spännande?Då ska du ansöka så snart som möjligt, dock senast den 20 maj då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka din ansökan till rekrytering@stabenfeldt.se.Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi är verksamma på tre olika marknader; Sverige, Norge och Finland. Stabenfeldt är en del av Cydonia Development-koncernen.

Publiceringsdatum
2019-04-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-20
Ange följande referens när du ansöker: Costumer Experience Manager

Företag
STABENFELDT AKTIEBOLAG

Kontorsadress
ÅNGBÅTSBRON 1

Jobbnummer
4721813

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stabenfeldt Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stabenfeldt Aktiebolag: