Controllerassistent till internationellt företag inom fordonsind

Adecco Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du som person driven, serviceinriktad och snabblärd? Vill du arbeta som Controllerassistent på ett globalt företag? Då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-12-06

Om tjänsten
Arbetet som Controllerassistent innebär en administrativ roll där du ingår i en mindre grupp, varav ni arbetar tillsammans och stöttar varandra i en kreativ, internationell miljö där du kommer uppmuntras till egna initiativ. Din administrativa roll kommer att innefatta orderläggning och kontrollering av inkommande och utgående fakturor samt regelbunden kontakt med leverantörer och kunder gällande fakturafrågor. Ditt arbetsverktyg kommer vara affärssystemet SAP och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Administrativa uppgifter för Sverige, Norge, Danmark och Finland.
• Kontroll och översyn av konton och kontospecifikationer.
• Utgående transaktioner som exempelvis avskrivningar, ombokningar etc.
• Brådskande betalningar till leverantörer.
• Fakturering relaterade till specifika avdelningar.
• Strukturera arbetsflöde i SAP
• Avslutande transaktioner: avskrivningar, villkor, ombokningar.
• Rapportera till Controller: statistik, specifikationer, restvärde.



Om dig
Vi tror att du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande för rollen är om du tidigare arbetat med SAP eller orderläggning samt fakturahantering. Eftersom du kommer arbeta i en internationell miljö är det viktigt att du behärskar det engelska språket i både tal och skrift. Ytterligare är det av vikt att du kan arbeta med Excel.

Som person tror vi att du är strukturerad och driven med en förmåga att arbeta självständigt. Du är även van vid att arbeta mot deadlines och är serviceminded med stort kundfokus. Är du dessutom en snabblärd person så kommer du att trivas i denna flexibla roll.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Controllerassistent utförs hos vår kund som är verksam inom fordonsindustrin beläget på Hisingen. Detta är ett löpande uppdrag som pågår framöver på heltid, vardagar. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men utför arbetet hos vår kund på Hisingen.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev på engelska.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anja Wiaderny på 0736-84 71 25.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anja Wiaderny

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3199275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: