Controller med intresse för Tyskland

Tysk-Svenska Handelskammaren / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammaren i Stockholm

Tysk-Svenska Handelskammaren
Presentation
Tysk-Svenska Handelskammaren är den största bilaterala handelskammaren i Sverige och erbjuder ett stort utbud av specialiserade tjänster för företag. På kontoret i Stockholm är vi ett 50-tal personer som sitter i nya och moderna lokaler på Campus Gärdet.
För anställning på Tysk-Svenska Handelskammaren söker vi nu en Controller med intresse för Tyskland. Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2008-10-20

Dina arbetsuppgifter
En huvuduppgift kommer att vara att tillsammans med din chef bygga upp och vidareutveckla strukturen för redovisning och rapportering samt att implementera de nya rutinerna i organisationen. Det finns också planer på att utveckla projektredovisningen, något som du kommer att ansvarar för.
Bland dina löpande arbetsuppgifter kan nämnas:
• uppföljning av resultat (per kostnadsställe)
• uppföljning och analys av avvikelser mot budget
• rapportering
• budget och prognosarbete
• bokslutsarbete
• nyckeltal (på sikt).
Du förväntas också finnas till hand för respektive avdelningschef för att svara på frågor etc.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom och som har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha varit med om att ta fram nya arbetsprocesser och implementerat dessa i en organisation. Det är vidare ett krav att du har praktisk erfarenhet av redovisning.
Goda kunskaper i tyska och ett genuint intresse för Tyskland är ett måste för att du ska kunna komma ifråga för tjänsten. Att du behärskar Excel på avancerad nivå ser vi som självklart och om du har erfarenhet av Navision är detta ett plus.
Som person är du analytisk, strukturerad och drivande. Du kan jobba självständigt och tar egna initiativ samtidigt som du är 'streetsmart' och kan känna av organisationen. Givetvis är din sociala förmågan också viktig.
Att du är kommunikativ och prestigelös är också något som vi uppskattar.
Företagsbeskrivning
Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den bilaterala informations-, kontakt- och serviceorganisationen för industri och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige med säte i Stockholm. Kammaren har omkring 1 200 medlemsföretag i båda länderna. Bland dessa finns företag ur alla branscher, såväl tillverkningsföretag som handels- och tjänsteföretag, importörer som exportörer, från stora internationella koncerner och medelstora företag till egna företagare.
Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskammare, AHK. Den är därmed en ideal partner för det tysk-svenska näringslivet, särskilt för medelstora företag med globala uppgifter och tjänster.
För mer information vänligen se www.handelskammer.se
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 10108
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Tysk-Svenska Handelskammaren

Adress
Tysk-Svenska Handelskammaren
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm

Jobbnummer
335954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammaren

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammaren: