Controller

Trafikverket / Administratörsjobb / Kristianstad
2018-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller" (publicerad 2023-10-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Kristianstad, Olofström, Lund, Ystad, Ängelholm eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Controller

Som controller på avdelning Trafik kommer du att stödja ledningen med styrningen på avdelningen. I arbetsuppgifterna ingår att samordna, processleda och säkerställa avdelningens och enheternas verksamhetsplanering samt verksamhetsuppföljning. Det innebär bland annat att du månadsvis ska följa upp, analysera och prognosticera verksamhetens resultat mot överenskommelser, budget, mål, risker, uppdrag m.m. Praktiskt budgetera och sammanställa budget för avdelningen i ekonomisystemen.
Du rekommenderar och deltar i underlag till beslut som rör verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning och har därmed en indirekt resultatpåverkan för hela verksamheten i ett kort- och långsiktigt perspektiv.

I arbetsuppgifterna ingår att stödja avdelningens enheter i att sammanställa efterfrågade underlag för analys etc. Arbetet innebär även att indikera och följa upp avvikelser i aktuellt ekonomisystem samt bidra till förenkling, effektivisering och att hitta avvikelser.

Vi arbetar med att implementera nytt arbetssätt för styrning, mål och resultatuppföljning vilket gör att det är viktigt med att engagera och entusiasmera medarbetarna i detta arbete.

Vi söker dig som har ekonomiutbildning på universitets- eller högskolenivå inom ekonomi, ekonomistyrning eller controlling. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och övriga MS Officeprogram. Vi ser det som meriterande om du har arbetat som controller sen tidigare men det är inget krav. Det är även meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Agresso.

Arbetsuppgifterna kräver att du självständigt kan planera och leda arbetet framåt. Du har en problemlösande analytisk förmåga och kan på ett pedagogiskt sätt kommunicera inom området. Du är en strukturerad person som har en god förmåga att prioritera ditt arbete. Det är också viktigt att du har förmåga att förflytta dig mellan olika perspektiv dvs. att både arbeta på strategisk nivå, se helheter och flöden, men också trivas med operativa arbetsuppgifter på detaljnivå. Vi lägger stor tyngd på dina personliga egenskaper.

Du har goda kunskaper skriftligt och muntligt i svenska språket.
Körkort för personbil är ett krav.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Provanställning tillämpas

Publiceringsdatum
2018-02-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-07
Ange följande referens när du ansöker: 13:2018:35
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennica Sjöstedt jennica.sjostedt@trafikverket.se 010-123 6061

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3977703

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: